Optimizacija upravljanja održavanjem magistralnih saobraćajnica

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/16032/RS//

Optimizacija upravljanja održavanjem magistralnih saobraćajnica (en)
Оптимизација управљања одржавањем магистралних саобраћајница (sr)
Optimizacija upravljanja održavanjem magistralnih saobraćajnica (sr_RS)
Authors

Publications

Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама

Fric, Sanja

(Универзитет у Београду, Грађевински факултет, 2014)

TY  - THES
AU  - Fric, Sanja
PY  - 2014
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3646
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12439/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46210575
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6288
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1664
AB  - Безбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода иизгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблемасавременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренддогађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати састановишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтевебезбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би запоследицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околиневозачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пресвега елементи ситуационог плана пута.У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, каоједног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијамавожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављенна истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретногугла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плиткекривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући уобзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврхудефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње удатим кривинама.Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус укривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазамапројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних условавожње у процес пројектовања путева...
AB  - Road safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of themost important issues of modern society. To achieve and maintain a continuousdescending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem fromthe point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The questionis how to include safety requirements in the road planning and design process, in a waythat would result in the improvement of road safety in broader sense.Previous studies have shown that the most important information perceived by thedriver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on thedriver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of roadhorizontal alignment.This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basicelement of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speedin the curve, on another side. The emphasis is on the research of a passenger vehiclenegotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius lessthan 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to beparticularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur inthem.Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path incurves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehiclespeed) in the given curves.At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. Thetheoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thusopening opportunities for the implementation of real driving conditions in the roaddesign stage...
PB  - Универзитет у Београду, Грађевински факултет
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама
T1  - Theoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288
ER  - 
@phdthesis{
author = "Fric, Sanja",
year = "2014",
abstract = "Безбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода иизгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблемасавременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренддогађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати састановишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтевебезбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би запоследицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околиневозачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пресвега елементи ситуационог плана пута.У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, каоједног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијамавожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављенна истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретногугла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плиткекривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући уобзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврхудефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње удатим кривинама.Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус укривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазамапројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних условавожње у процес пројектовања путева..., Road safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of themost important issues of modern society. To achieve and maintain a continuousdescending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem fromthe point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The questionis how to include safety requirements in the road planning and design process, in a waythat would result in the improvement of road safety in broader sense.Previous studies have shown that the most important information perceived by thedriver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on thedriver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of roadhorizontal alignment.This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basicelement of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speedin the curve, on another side. The emphasis is on the research of a passenger vehiclenegotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius lessthan 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to beparticularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur inthem.Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path incurves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehiclespeed) in the given curves.At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. Thetheoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thusopening opportunities for the implementation of real driving conditions in the roaddesign stage...",
publisher = "Универзитет у Београду, Грађевински факултет",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама, Theoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288"
}
Fric, S.. (2014). Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Грађевински факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288
Fric S. Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама. in Универзитет у Београду. 2014;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288 .
Fric, Sanja, "Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама" in Универзитет у Београду (2014),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288 .

Vertical track geometry deterioration modeling

Puzavac, Leposava; Popović, Zdenka

(Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Puzavac, Leposava
AU  - Popović, Zdenka
PY  - 2010
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/323
AB  - Deterioration of the track geometry of ballasted tracks is unavoidable. In order to foresee the deterioration of the track, the phenomena have to be understood and described in an engineering way. Through the years a lot of research has been carried out and a lot of different models have been formulated. This paper contains the results of the analysis of the main causes and factors influencing the deterioration of the track. The literature survey resulted in description of 11 models for track geometry deterioration. The aims of this paper are to present a 'state of the art' overview of existing track deterioration models and their properties, to classify the models, to make a comparative analysis of existing models, and to analyze possibilities of implementation of the models. Criteria for the evaluation of the models are defined. .
AB  - Kod koloseka u zastoru, propadanje geometrije je neizbežna pojava. Za uspešno predviđanje propadanja geometrije koloseka, neophodno je razumevanje kompleksnog mehanizma propadanja i opisivanje ovog mehanizma sa inženjerskim pristupom. Do sada su u svetu sprovedena mnogobrojna istraživanja na temu otkrivanja mehanizma propadanja i definisano je više različitih modela propadanja. U ovom radu su identifikovani uzroci propadanja, kao i svi parametri koju utiču na propadanje vertikalne geometrije koloseka. Dat je pregled jedanaest postojećih modela propadanja. Izvršene su klasifikacija i uporedna analiza postojećih modela. Definisani su kriterijumi za ocenu modela i analizirane su mogućnosti primene postojećih modela.
PB  - Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd
T2  - Izgradnja
T1  - Vertical track geometry deterioration modeling
T1  - Modeliranje propadanja vertikalne geometrije koloseka
EP  - 20
IS  - 1-2
SP  - 7
VL  - 64
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_323
ER  - 
@article{
author = "Puzavac, Leposava and Popović, Zdenka",
year = "2010",
abstract = "Deterioration of the track geometry of ballasted tracks is unavoidable. In order to foresee the deterioration of the track, the phenomena have to be understood and described in an engineering way. Through the years a lot of research has been carried out and a lot of different models have been formulated. This paper contains the results of the analysis of the main causes and factors influencing the deterioration of the track. The literature survey resulted in description of 11 models for track geometry deterioration. The aims of this paper are to present a 'state of the art' overview of existing track deterioration models and their properties, to classify the models, to make a comparative analysis of existing models, and to analyze possibilities of implementation of the models. Criteria for the evaluation of the models are defined. ., Kod koloseka u zastoru, propadanje geometrije je neizbežna pojava. Za uspešno predviđanje propadanja geometrije koloseka, neophodno je razumevanje kompleksnog mehanizma propadanja i opisivanje ovog mehanizma sa inženjerskim pristupom. Do sada su u svetu sprovedena mnogobrojna istraživanja na temu otkrivanja mehanizma propadanja i definisano je više različitih modela propadanja. U ovom radu su identifikovani uzroci propadanja, kao i svi parametri koju utiču na propadanje vertikalne geometrije koloseka. Dat je pregled jedanaest postojećih modela propadanja. Izvršene su klasifikacija i uporedna analiza postojećih modela. Definisani su kriterijumi za ocenu modela i analizirane su mogućnosti primene postojećih modela.",
publisher = "Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd",
journal = "Izgradnja",
title = "Vertical track geometry deterioration modeling, Modeliranje propadanja vertikalne geometrije koloseka",
pages = "20-7",
number = "1-2",
volume = "64",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_323"
}
Puzavac, L.,& Popović, Z.. (2010). Vertical track geometry deterioration modeling. in Izgradnja
Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd., 64(1-2), 7-20.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_323
Puzavac L, Popović Z. Vertical track geometry deterioration modeling. in Izgradnja. 2010;64(1-2):7-20.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_323 .
Puzavac, Leposava, Popović, Zdenka, "Vertical track geometry deterioration modeling" in Izgradnja, 64, no. 1-2 (2010):7-20,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_323 .