Numerička analiza izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama
Апстракт
The rapid urban development, in recent decades, has led to increasing demands for construction and expansion of the underground transport network in large overpopulated cities. An important task in the design of tunnels in urban areas is to adequately predict the ground surface subsidence. This paper presents the methods for 3D and 2D finite element modelling of tunnel construction. Also, the paper presents some results of analysis of the ground surface subsidence due to tunnelling in Belgrade marly clay. This is a current problem given that the start of the Belgrade metro construction is planned in the near future.
Ubrzani urbani razvoj, poslednjih decenija, doveo je do sve većih zahteva za izgradnjom i proširenjem mreže podzemnog transporta u velikim prenaseljenim gradovima. Važan zadatak pri projektovanju tunela u urbanim područjima je da se adekvatno predvide sleganja površine terena. U radu je prikazan postupak 3D i 2D modeliranja izgradnje tunela primenom metode konačnih elemenata. Prikazani su neki rezultati proračuna sleganja površine terena usled izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama. Ovaj problem je aktuelan s obzirom da se planira početak izgradnje metroa u Beogradu u skoroj budućnosti.
Извор:
Zbornik radova / DGKS Društvo građevinskih konstruktera Srbije, 14. kongres, Novi Sad, 24-26. oktobar, 2014, 2014, 583-592Издавач:
- Društvo građevinskih konstruktera Srbije, Beograd
Институција/група
GraFarTY - CONF AU - Maraš-Dragojević, Snežana PY - 2014 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1193 AB - The rapid urban development, in recent decades, has led to increasing demands for construction and expansion of the underground transport network in large overpopulated cities. An important task in the design of tunnels in urban areas is to adequately predict the ground surface subsidence. This paper presents the methods for 3D and 2D finite element modelling of tunnel construction. Also, the paper presents some results of analysis of the ground surface subsidence due to tunnelling in Belgrade marly clay. This is a current problem given that the start of the Belgrade metro construction is planned in the near future. AB - Ubrzani urbani razvoj, poslednjih decenija, doveo je do sve većih zahteva za izgradnjom i proširenjem mreže podzemnog transporta u velikim prenaseljenim gradovima. Važan zadatak pri projektovanju tunela u urbanim područjima je da se adekvatno predvide sleganja površine terena. U radu je prikazan postupak 3D i 2D modeliranja izgradnje tunela primenom metode konačnih elemenata. Prikazani su neki rezultati proračuna sleganja površine terena usled izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama. Ovaj problem je aktuelan s obzirom da se planira početak izgradnje metroa u Beogradu u skoroj budućnosti. PB - Društvo građevinskih konstruktera Srbije, Beograd C3 - Zbornik radova / DGKS Društvo građevinskih konstruktera Srbije, 14. kongres, Novi Sad, 24-26. oktobar, 2014 T1 - Numerička analiza izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama EP - 592 SP - 583 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1193 ER -
@conference{ author = "Maraš-Dragojević, Snežana", year = "2014", abstract = "The rapid urban development, in recent decades, has led to increasing demands for construction and expansion of the underground transport network in large overpopulated cities. An important task in the design of tunnels in urban areas is to adequately predict the ground surface subsidence. This paper presents the methods for 3D and 2D finite element modelling of tunnel construction. Also, the paper presents some results of analysis of the ground surface subsidence due to tunnelling in Belgrade marly clay. This is a current problem given that the start of the Belgrade metro construction is planned in the near future., Ubrzani urbani razvoj, poslednjih decenija, doveo je do sve većih zahteva za izgradnjom i proširenjem mreže podzemnog transporta u velikim prenaseljenim gradovima. Važan zadatak pri projektovanju tunela u urbanim područjima je da se adekvatno predvide sleganja površine terena. U radu je prikazan postupak 3D i 2D modeliranja izgradnje tunela primenom metode konačnih elemenata. Prikazani su neki rezultati proračuna sleganja površine terena usled izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama. Ovaj problem je aktuelan s obzirom da se planira početak izgradnje metroa u Beogradu u skoroj budućnosti.", publisher = "Društvo građevinskih konstruktera Srbije, Beograd", journal = "Zbornik radova / DGKS Društvo građevinskih konstruktera Srbije, 14. kongres, Novi Sad, 24-26. oktobar, 2014", title = "Numerička analiza izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama", pages = "592-583", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1193" }
Maraš-Dragojević, S.. (2014). Numerička analiza izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama. in Zbornik radova / DGKS Društvo građevinskih konstruktera Srbije, 14. kongres, Novi Sad, 24-26. oktobar, 2014 Društvo građevinskih konstruktera Srbije, Beograd., 583-592. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1193
Maraš-Dragojević S. Numerička analiza izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama. in Zbornik radova / DGKS Društvo građevinskih konstruktera Srbije, 14. kongres, Novi Sad, 24-26. oktobar, 2014. 2014;:583-592. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1193 .
Maraš-Dragojević, Snežana, "Numerička analiza izgradnje plitkog tunela u beogradskim glinovito-laporovitim sredinama" in Zbornik radova / DGKS Društvo građevinskih konstruktera Srbije, 14. kongres, Novi Sad, 24-26. oktobar, 2014 (2014):583-592, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1193 .