Permanent professional education of surveyors in Serbia
Permanentna profesionalna edukacija geodeta u Srbiji
Апстракт
The last decade starting from 2000 was marked by essential changes in Serbia and it is reasonable to call it as a period of transition. Though the content of surveying curricula vary between countries, some trends can be identified. Those are: it moves towards managerial issues, application of interdisciplinary problem solving skills and increased use of project-based education, skills for teamwork, cooperation and communication are developed. Also, Web-based learning becomes an integrated tool for course delivery.
Poslednje godine, naročito počev od 2000. godine obeležene su esencijalnim promenama u Srbiji i s razlogom se mogu nazvati periodom tranzicije. Promene nisu zaobišle ni oblast obrazovanja, kako po sadržaju tako i po formi. Iako se sadržaji geodetskog obrazovanja razlikuju od države do države, neki trendovi se mogu identifikovati. Trendovi su: jačanje menadžerske komponente, multidisciplinarni pristup pri rešavanju problema, projektno orijentisana edukacija, permanentno obrazovanje, razvoj saradnje i komunikacije u timskom okruženju. Istovremeno, virtualna akademija, kao trend modernog vremena postaje sastavni deo obrazovanja geodetskog kadra u svetu.
Кључне речи:
geodesy / permanent education / virtual academy / geodezija / permanentno obrazovanje / virtualna akademijaИзвор:
Geodetska služba, 2006, 35, 104, 23-30Издавач:
- Republički geodetski zavod Srbije, Beograd