Приказ основних података о документу

Theoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.

dc.contributor.advisorMladenović, Goran
dc.contributor.otherUzelac, Đorđe
dc.contributor.otherGavran, Dejan
dc.contributor.otherDell'Acqua, Gianluca
dc.creatorFric, Sanja
dc.date.accessioned2016-08-21T07:08:14Z
dc.date.accessioned2019-04-30T22:58:36Z
dc.date.available2016-08-21T07:08:14Z
dc.date.available2019-04-30T22:58:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3646
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12439/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46210575
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6288
dc.identifier.urihttps://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1664
dc.description.abstractБезбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода иизгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблемасавременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренддогађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати састановишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтевебезбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би запоследицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околиневозачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пресвега елементи ситуационог плана пута.У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, каоједног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијамавожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављенна истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретногугла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плиткекривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући уобзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврхудефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње удатим кривинама.Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус укривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазамапројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних условавожње у процес пројектовања путева...sr
dc.description.abstractRoad safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of themost important issues of modern society. To achieve and maintain a continuousdescending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem fromthe point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The questionis how to include safety requirements in the road planning and design process, in a waythat would result in the improvement of road safety in broader sense.Previous studies have shown that the most important information perceived by thedriver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on thedriver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of roadhorizontal alignment.This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basicelement of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speedin the curve, on another side. The emphasis is on the research of a passenger vehiclenegotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius lessthan 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to beparticularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur inthem.Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path incurves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehiclespeed) in the given curves.At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. Thetheoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thusopening opportunities for the implementation of real driving conditions in the roaddesign stage...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Грађевински факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/16032/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectbezbednost saobraćajasr
dc.subjectroad safetyen
dc.subjectthe curve radiusen
dc.subjectthe variable design speeden
dc.subjectthe vehicle path radiusen
dc.subjectthe spot speeden
dc.subjectthe operating vehicle speeden
dc.subjecttechnical regulationsen
dc.subjectradijus krivinesr
dc.subjectprojektna brzinasr
dc.subjecttrenutnabrzinasr
dc.subjectvoženi radijus krivinesr
dc.subjectočekivana brzina vožnjesr
dc.subjecttehnička regulativasr
dc.titleТеоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинамаsr
dc.titleTheoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.en
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dc.identifier.fulltexthttps://grafar.grf.bg.ac.rs//bitstream/id/3628/1662.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу