Savremeni kolovozni zastori sa smanjenim nivoom buke
Апстракт
Buka izazvana saobraćajem na putevima je problem od rastuće važnosti u mnogim
svetskim metropolama i njihovoj neposrednoj okolini. Glavni uzrok buke na putevima je
dodirivanje gume i površine kolovoza, što znači da gume i kolovozni zastori koji stvaraju manju
količinu buke mogu doprineti znatnom smanjenju saobraćajne buke uopšte. Za značajne projekte
putne infrastrukture saobraćajna buka na autoputevima je pitanje od najveće važnosti za okolne
stanovnike. Na nivou generalnog projekta, pre izbora trase i izgradnje autoputa, potrebno je
napraviti posebne simulacione modele za analizu uticaja saobraćajne buke. Buka izazvana
kontaktom guma/kolovozni zastor predstavlja od 75 do 95% od ukupnog iznosa buke kotrljanja,
koja nastaje usled kretanja motornih vozila. U ovom radu najveća pažnja će biti posvećena
savremenim kolovoznim zastorima koji redukuju buku kotrljanja, jer bez obzira na sve druge
tehničke mere zaštite za smanjenje buke na putevima, usvajanje optimalne konstrukcije ko...lovoznog
zastora daje najveći doprinos smanjenju ukupnog nivoa buke kotrljanja.
Кључне речи:
kontakt pneumatik-kolovoz / porozni asfalt - beton / SMA / struktura / tekstura / šupljineИзвор:
Drugi međunarodni naučni skup "Stanje i pravci razvoja građevinarstva - GTZ 2012", 2012, 999-1006Издавач:
- Tuzla: Rudarsko - geološko - građevinski fakultet Tuzla
Колекције
Институција/група
GraFarTY - CONF AU - Ilić, Vladan AU - Milićević, Sanja PY - 2012 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2316 AB - Buka izazvana saobraćajem na putevima je problem od rastuće važnosti u mnogim svetskim metropolama i njihovoj neposrednoj okolini. Glavni uzrok buke na putevima je dodirivanje gume i površine kolovoza, što znači da gume i kolovozni zastori koji stvaraju manju količinu buke mogu doprineti znatnom smanjenju saobraćajne buke uopšte. Za značajne projekte putne infrastrukture saobraćajna buka na autoputevima je pitanje od najveće važnosti za okolne stanovnike. Na nivou generalnog projekta, pre izbora trase i izgradnje autoputa, potrebno je napraviti posebne simulacione modele za analizu uticaja saobraćajne buke. Buka izazvana kontaktom guma/kolovozni zastor predstavlja od 75 do 95% od ukupnog iznosa buke kotrljanja, koja nastaje usled kretanja motornih vozila. U ovom radu najveća pažnja će biti posvećena savremenim kolovoznim zastorima koji redukuju buku kotrljanja, jer bez obzira na sve druge tehničke mere zaštite za smanjenje buke na putevima, usvajanje optimalne konstrukcije kolovoznog zastora daje najveći doprinos smanjenju ukupnog nivoa buke kotrljanja. PB - Tuzla: Rudarsko - geološko - građevinski fakultet Tuzla C3 - Drugi međunarodni naučni skup "Stanje i pravci razvoja građevinarstva - GTZ 2012" T1 - Savremeni kolovozni zastori sa smanjenim nivoom buke EP - 1006 SP - 999 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2316 ER -
@conference{ author = "Ilić, Vladan and Milićević, Sanja", year = "2012", abstract = "Buka izazvana saobraćajem na putevima je problem od rastuće važnosti u mnogim svetskim metropolama i njihovoj neposrednoj okolini. Glavni uzrok buke na putevima je dodirivanje gume i površine kolovoza, što znači da gume i kolovozni zastori koji stvaraju manju količinu buke mogu doprineti znatnom smanjenju saobraćajne buke uopšte. Za značajne projekte putne infrastrukture saobraćajna buka na autoputevima je pitanje od najveće važnosti za okolne stanovnike. Na nivou generalnog projekta, pre izbora trase i izgradnje autoputa, potrebno je napraviti posebne simulacione modele za analizu uticaja saobraćajne buke. Buka izazvana kontaktom guma/kolovozni zastor predstavlja od 75 do 95% od ukupnog iznosa buke kotrljanja, koja nastaje usled kretanja motornih vozila. U ovom radu najveća pažnja će biti posvećena savremenim kolovoznim zastorima koji redukuju buku kotrljanja, jer bez obzira na sve druge tehničke mere zaštite za smanjenje buke na putevima, usvajanje optimalne konstrukcije kolovoznog zastora daje najveći doprinos smanjenju ukupnog nivoa buke kotrljanja.", publisher = "Tuzla: Rudarsko - geološko - građevinski fakultet Tuzla", journal = "Drugi međunarodni naučni skup "Stanje i pravci razvoja građevinarstva - GTZ 2012"", title = "Savremeni kolovozni zastori sa smanjenim nivoom buke", pages = "1006-999", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2316" }
Ilić, V.,& Milićević, S.. (2012). Savremeni kolovozni zastori sa smanjenim nivoom buke. in Drugi međunarodni naučni skup "Stanje i pravci razvoja građevinarstva - GTZ 2012" Tuzla: Rudarsko - geološko - građevinski fakultet Tuzla., 999-1006. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2316
Ilić V, Milićević S. Savremeni kolovozni zastori sa smanjenim nivoom buke. in Drugi međunarodni naučni skup "Stanje i pravci razvoja građevinarstva - GTZ 2012". 2012;:999-1006. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2316 .
Ilić, Vladan, Milićević, Sanja, "Savremeni kolovozni zastori sa smanjenim nivoom buke" in Drugi međunarodni naučni skup "Stanje i pravci razvoja građevinarstva - GTZ 2012" (2012):999-1006, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2316 .