Oreskovic, Marko

Link to this page

Authority KeyName Variants
2985e23c-4981-4b02-85d5-78a3366be6cb
  • Oreskovic, Marko (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Одређивање отпорности на замор асфалтних узорака ојачаних геомрежом применом методе савијања гредица у четири тачке

Oreskovic, Marko; Trifunović, Stefan; Mladenović, Goran; Bohuš, Štepan

(Srpsko društvo za puteve VIA VITA, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Oreskovic, Marko
AU  - Trifunović, Stefan
AU  - Mladenović, Goran
AU  - Bohuš, Štepan
PY  - 2018
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1922
AB  - Флексибилне коловозне конструкције су подложне појави пукотина услед замора и термичких утицаја, а значајан проблем представља и појава рефлектованих пукотина код полукрутих коловозних конструкција или код крутих које су пресвучене слојевима асфалта. Армирањем асфалтних слојева применом геомрежа, могуће је значајно успорити, ако не и спречити појаву пукотина. У оквиру овог рада приказани су резултати експерименталног истраживања чији је циљ био да се утврди утицај примене геомреже на отпорност асфалт бетона на замор. Испитана су два двослојна сета узорака, са и без геомреже (ојачани и неојачани). Испитне гредице су исечене из плоча које су припремљене нестандардном методом, употребом ваљка од једне тоне. Дебљина доњег слоја асфалта у гредицама је била 20 mm, дебљина горњег слоја 30 mm, ширина 60 mm и дужина 400 mm. Ојачани узорци садржали су самолепљиву геосинтетичку мрежу велике чврстоће између слојева. Испитивање отпорности асфaлтних мешавина на замор спроведено је опитом савијања гредица у четири тачке, док су за анализу резултата исптивања коришћена два критеријума за дефинисање замора. Истраживање је помогло да се процени продужетак века на замор применом геомрежа у зависности од примењеног критеријума за дефинисање замора.
AB  - Flexible pavement structures are prone to cracking due to the fatigue and thermal influence, while a significant problem presents the appearance of reflective cracking in semi-rigid pavement structures or in rigid pavements overlaid with asphalt concrete. Reinforcement of asphalt concrete by using geogrids substantially slow down, if not stop crack propagation. The paper presents the results of an experimental study aimed at determining the influence of geogrid application on the fatigue resistance of asphalt concrete. Two double layered sets of specimens, with and without a grid, were tested (reinforced and unreinforced). Testing beams were cut from the slabs prepared by a non-standard method, using a one-ton roller. The thickness of the bottom layer of asphalt beams was 20 mm, the thickness of the upper layer was 30 mm, the width was 60 mm and the length 400 mm. Reinforced samples contained a high-strength adhesive geosynthetic grid between layers. The testing of fatigue resistance of asphalt mixtures was carried out by application of the four-point bending beam test, while two failure criteria were used to analyze the testing results. Presented research helped to quantify the extension of fatigue life that can be obtained by reinforcement, depending on the fatigue criteria.
PB  - Srpsko društvo za puteve VIA VITA
PB  - Serbian society for roads VIA VITA
T2  - Put i saobraćaj
T1  - Одређивање отпорности на замор асфалтних узорака ојачаних геомрежом применом методе савијања гредица у четири тачке
T1  - Determining of the fatigue resistance of a grid-reinforced asphalt concrete by using four point bending beam test
EP  - 27
IS  - 4
SP  - 21
VL  - 64
DO  - https://doi.org/10.31075/PIS.64.04.03
ER  - 
@article{
author = "Oreskovic, Marko and Trifunović, Stefan and Mladenović, Goran and Bohuš, Štepan",
year = "2018",
abstract = "Флексибилне коловозне конструкције су подложне појави пукотина услед замора и термичких утицаја, а значајан проблем представља и појава рефлектованих пукотина код полукрутих коловозних конструкција или код крутих које су пресвучене слојевима асфалта. Армирањем асфалтних слојева применом геомрежа, могуће је значајно успорити, ако не и спречити појаву пукотина. У оквиру овог рада приказани су резултати експерименталног истраживања чији је циљ био да се утврди утицај примене геомреже на отпорност асфалт бетона на замор. Испитана су два двослојна сета узорака, са и без геомреже (ојачани и неојачани). Испитне гредице су исечене из плоча које су припремљене нестандардном методом, употребом ваљка од једне тоне. Дебљина доњег слоја асфалта у гредицама је била 20 mm, дебљина горњег слоја 30 mm, ширина 60 mm и дужина 400 mm. Ојачани узорци садржали су самолепљиву геосинтетичку мрежу велике чврстоће између слојева. Испитивање отпорности асфaлтних мешавина на замор спроведено је опитом савијања гредица у четири тачке, док су за анализу резултата исптивања коришћена два критеријума за дефинисање замора. Истраживање је помогло да се процени продужетак века на замор применом геомрежа у зависности од примењеног критеријума за дефинисање замора., Flexible pavement structures are prone to cracking due to the fatigue and thermal influence, while a significant problem presents the appearance of reflective cracking in semi-rigid pavement structures or in rigid pavements overlaid with asphalt concrete. Reinforcement of asphalt concrete by using geogrids substantially slow down, if not stop crack propagation. The paper presents the results of an experimental study aimed at determining the influence of geogrid application on the fatigue resistance of asphalt concrete. Two double layered sets of specimens, with and without a grid, were tested (reinforced and unreinforced). Testing beams were cut from the slabs prepared by a non-standard method, using a one-ton roller. The thickness of the bottom layer of asphalt beams was 20 mm, the thickness of the upper layer was 30 mm, the width was 60 mm and the length 400 mm. Reinforced samples contained a high-strength adhesive geosynthetic grid between layers. The testing of fatigue resistance of asphalt mixtures was carried out by application of the four-point bending beam test, while two failure criteria were used to analyze the testing results. Presented research helped to quantify the extension of fatigue life that can be obtained by reinforcement, depending on the fatigue criteria.",
publisher = "Srpsko društvo za puteve VIA VITA, Serbian society for roads VIA VITA",
journal = "Put i saobraćaj",
title = "Одређивање отпорности на замор асфалтних узорака ојачаних геомрежом применом методе савијања гредица у четири тачке, Determining of the fatigue resistance of a grid-reinforced asphalt concrete by using four point bending beam test",
pages = "27-21",
number = "4",
volume = "64",
doi = "https://doi.org/10.31075/PIS.64.04.03"
}
Oreskovic, M., Trifunović, S., Mladenović, G.,& Bohuš, Š.. (2018). Одређивање отпорности на замор асфалтних узорака ојачаних геомрежом применом методе савијања гредица у четири тачке. in Put i saobraćaj
Srpsko društvo za puteve VIA VITA., 64(4), 21-27.
https://doi.org/https://doi.org/10.31075/PIS.64.04.03
Oreskovic M, Trifunović S, Mladenović G, Bohuš Š. Одређивање отпорности на замор асфалтних узорака ојачаних геомрежом применом методе савијања гредица у четири тачке. in Put i saobraćaj. 2018;64(4):21-27.
doi:https://doi.org/10.31075/PIS.64.04.03 .
Oreskovic, Marko, Trifunović, Stefan, Mladenović, Goran, Bohuš, Štepan, "Одређивање отпорности на замор асфалтних узорака ојачаних геомрежом применом методе савијања гредица у четири тачке" in Put i saobraćaj, 64, no. 4 (2018):21-27,
https://doi.org/https://doi.org/10.31075/PIS.64.04.03 . .