Milovanović, Nikola

Link to this page

Authority KeyName Variants
af736841-331e-4c31-b7e6-40c73053b514
  • Milovanović, Nikola (6)
Projects

Author's Bibliography

Problematika vođenja biciklističkih kretanja u gradskim uslovima

Fric, Sanja; Gavran, Dejan; Ilić, Vladan; Trpčevski, Filip; Vranjevac, Stefan; Lukić, Miloš; Milovanović, Nikola

(Srpsko drustvo za puteve "Via Vita", 2024)

TY  - CONF
AU  - Fric, Sanja
AU  - Gavran, Dejan
AU  - Ilić, Vladan
AU  - Trpčevski, Filip
AU  - Vranjevac, Stefan
AU  - Lukić, Miloš
AU  - Milovanović, Nikola
PY  - 2024
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3514
AB  - Strategija unapređenja saobraćaja u gradskim uslovima, u skladu sa evropskim direktivama i principima održive urbane mobilnosti, podrazumeva između ostalog i redukciju korišćenja putničkog automobila uz istovremeno stvaranje uslova za veće i bezbednije odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja. Strategija koju je usvojio grad Beograd podrazumeva preko 100km novih biciklističkih staza u gradu Beogradu, odnosno povećanje nemotorizovanih sredstava prevoza na oko 30% u ukupnoj raspodeli. Međutim, bez obzira na preuzete obaveze strategijom, postavlja se osnovno pitanje koje sve vrste biciklističke infrastrukture postoje, koje su suštinske razlike između njih i kako uopšte projektovati biciklistička kretanja u našim urbanim sredinama. U radu će biti prikazani osnovni principi oblikovanja biciklističkih staza, traka i puteva, uz davanje konkretnih sugestija za unapređenje njihovog vođenja u gradskim uslovima, kroz primer grada Beograda.
PB  - Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"
C3  - Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.
T1  - Problematika vođenja biciklističkih kretanja u gradskim uslovima
ER  - 
@conference{
author = "Fric, Sanja and Gavran, Dejan and Ilić, Vladan and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan and Lukić, Miloš and Milovanović, Nikola",
year = "2024",
abstract = "Strategija unapređenja saobraćaja u gradskim uslovima, u skladu sa evropskim direktivama i principima održive urbane mobilnosti, podrazumeva između ostalog i redukciju korišćenja putničkog automobila uz istovremeno stvaranje uslova za veće i bezbednije odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja. Strategija koju je usvojio grad Beograd podrazumeva preko 100km novih biciklističkih staza u gradu Beogradu, odnosno povećanje nemotorizovanih sredstava prevoza na oko 30% u ukupnoj raspodeli. Međutim, bez obzira na preuzete obaveze strategijom, postavlja se osnovno pitanje koje sve vrste biciklističke infrastrukture postoje, koje su suštinske razlike između njih i kako uopšte projektovati biciklistička kretanja u našim urbanim sredinama. U radu će biti prikazani osnovni principi oblikovanja biciklističkih staza, traka i puteva, uz davanje konkretnih sugestija za unapređenje njihovog vođenja u gradskim uslovima, kroz primer grada Beograda.",
publisher = "Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"",
journal = "Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.",
title = "Problematika vođenja biciklističkih kretanja u gradskim uslovima"
}
Fric, S., Gavran, D., Ilić, V., Trpčevski, F., Vranjevac, S., Lukić, M.,& Milovanović, N.. (2024). Problematika vođenja biciklističkih kretanja u gradskim uslovima. in Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.
Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"..
Fric S, Gavran D, Ilić V, Trpčevski F, Vranjevac S, Lukić M, Milovanović N. Problematika vođenja biciklističkih kretanja u gradskim uslovima. in Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.. 2024;..
Fric, Sanja, Gavran, Dejan, Ilić, Vladan, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, Lukić, Miloš, Milovanović, Nikola, "Problematika vođenja biciklističkih kretanja u gradskim uslovima" in Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024. (2024).

Surface drainage and aquaplaning risk in road inflection zones

Ilić, Vladan; Milovanović, Nikola; Lukić, Miloš; Gavran, Dejan; Fric, Sanja; Trpčevski, Filip; Vranjevac, Stefan

(University of Zagreb Faculty of Civil Engineering Department of Transportation, 2024)

TY  - CONF
AU  - Ilić, Vladan
AU  - Milovanović, Nikola
AU  - Lukić, Miloš
AU  - Gavran, Dejan
AU  - Fric, Sanja
AU  - Trpčevski, Filip
AU  - Vranjevac, Stefan
PY  - 2024
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3513
AB  - According to Federal Highway Administration, up to 70% of weather-related accidents occur
on wet pavement or in inclement weather. Consequently, surface drainage is one of the
most challenging road safety problems. Efficiency of pavement surface drainage depends
on numerous factors: pavement surface geometry, rainfall intensity and duration, pavement
hydraulic properties etc. In general, the most critical locations are those where the low pavement
cross grades are combined with shallow longitudinal grades of the road. This is typical
for inflection zones (central parts of reverse curves) in flat terrain, where gentle longitudinal
grades are applied. In these areas, insufficient total pavement grades induce thicker water
film, increasing the risk of aquaplaning. Most of the analytical tools for the assessment of
water film depth on the pavement surface originate from distant countries, countries with
the climatological conditions and even design practices differing greatly from the European
ones. According to some of the most relevant analytical procedures, even the range of surface
flow path lengths is inadequate in comparison to the long surface flow paths in the inflection
zones of the European motorways. Moreover, climatic changes taking place in recent
years must be addressed as well. This paper presents plan of investigating surface drainage
and aquaplaning risks in the road inflection zone, with the final goal of augmenting and
updating national standards.
PB  - University of Zagreb Faculty of Civil Engineering Department of Transportation
C3  - CETRA 2024 -  8th International Conference on Road and Rail Infrastructure, 15-17 May 2024, Cavtat, Croatia
T1  - Surface drainage and aquaplaning risk in road inflection zones
ER  - 
@conference{
author = "Ilić, Vladan and Milovanović, Nikola and Lukić, Miloš and Gavran, Dejan and Fric, Sanja and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan",
year = "2024",
abstract = "According to Federal Highway Administration, up to 70% of weather-related accidents occur
on wet pavement or in inclement weather. Consequently, surface drainage is one of the
most challenging road safety problems. Efficiency of pavement surface drainage depends
on numerous factors: pavement surface geometry, rainfall intensity and duration, pavement
hydraulic properties etc. In general, the most critical locations are those where the low pavement
cross grades are combined with shallow longitudinal grades of the road. This is typical
for inflection zones (central parts of reverse curves) in flat terrain, where gentle longitudinal
grades are applied. In these areas, insufficient total pavement grades induce thicker water
film, increasing the risk of aquaplaning. Most of the analytical tools for the assessment of
water film depth on the pavement surface originate from distant countries, countries with
the climatological conditions and even design practices differing greatly from the European
ones. According to some of the most relevant analytical procedures, even the range of surface
flow path lengths is inadequate in comparison to the long surface flow paths in the inflection
zones of the European motorways. Moreover, climatic changes taking place in recent
years must be addressed as well. This paper presents plan of investigating surface drainage
and aquaplaning risks in the road inflection zone, with the final goal of augmenting and
updating national standards.",
publisher = "University of Zagreb Faculty of Civil Engineering Department of Transportation",
journal = "CETRA 2024 -  8th International Conference on Road and Rail Infrastructure, 15-17 May 2024, Cavtat, Croatia",
title = "Surface drainage and aquaplaning risk in road inflection zones"
}
Ilić, V., Milovanović, N., Lukić, M., Gavran, D., Fric, S., Trpčevski, F.,& Vranjevac, S.. (2024). Surface drainage and aquaplaning risk in road inflection zones. in CETRA 2024 -  8th International Conference on Road and Rail Infrastructure, 15-17 May 2024, Cavtat, Croatia
University of Zagreb Faculty of Civil Engineering Department of Transportation..
Ilić V, Milovanović N, Lukić M, Gavran D, Fric S, Trpčevski F, Vranjevac S. Surface drainage and aquaplaning risk in road inflection zones. in CETRA 2024 -  8th International Conference on Road and Rail Infrastructure, 15-17 May 2024, Cavtat, Croatia. 2024;..
Ilić, Vladan, Milovanović, Nikola, Lukić, Miloš, Gavran, Dejan, Fric, Sanja, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, "Surface drainage and aquaplaning risk in road inflection zones" in CETRA 2024 -  8th International Conference on Road and Rail Infrastructure, 15-17 May 2024, Cavtat, Croatia (2024).

Mogućnosti primene insar tehnologije za daljinsku detekciju deformacije geometrije puta

Milovanović, Nikola; Gavran, Dejan; Mladenović, Goran; Fric, Sanja; Ilić, Vladan; Trpčevski, Filip; Vranjevac, Stefan; Lukić, Miloš

(Srpsko drustvo za puteve "Via Vita", 2024)

TY  - CONF
AU  - Milovanović, Nikola
AU  - Gavran, Dejan
AU  - Mladenović, Goran
AU  - Fric, Sanja
AU  - Ilić, Vladan
AU  - Trpčevski, Filip
AU  - Vranjevac, Stefan
AU  - Lukić, Miloš
PY  - 2024
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3515
AB  - Primena satelitskih snimaka za daljinsku detekciju pomeranja zemljine kore prisutna je u naučnoj literaturi već više od dve decenije. Analiza je pokazala da takođe postoji mogućnost primene InSAR tehnologije, odnosno interferometrijskog radara sa sintetičkom blendom za ranu detekciju geodinamičkih procesa. Porastom broja javnih i komercijalnih satelita u Zemljinoj orbiti, dostupnost i učestalost prikupljanja potrebnih podataka značajno su porasli poslednjih godina. Sada je moguće prikupiti podatke u vremenskim rasponima od svega nekoliko dana za svaku tačku na
površini zemljine kore. Praćenje pomeranja infrastrukturnih objekata tradicionalnim geodetskim metodama je izuzetno skup i neefikasan proces. Sa druge strane, potreba za detekcijom i eventualnom predikcijom i prevencijom geoloških procesa u pojasu putne ili železničke infrastrukture nije upitna. Naučna saznanja u oblasti InSAR tehnologije dostigla su zrelost koja
opravdava njenu potencijalnu primenu u infrastrukturi. U okviru ovog rada napravljen je pregled uspešnih primena ove savremene tehnologije u saobraćajnoj infrastrukturi, kao i pregled različitih metoda prostorne i vremenske obrade interferometrijskih podataka. Konačno, izvršena je analiza pomeranja karakterističnih deonica državnih puteva u Srbiji.
PB  - Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"
C3  - Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.
T1  - Mogućnosti primene insar tehnologije za daljinsku detekciju deformacije geometrije puta
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3515
ER  - 
@conference{
author = "Milovanović, Nikola and Gavran, Dejan and Mladenović, Goran and Fric, Sanja and Ilić, Vladan and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan and Lukić, Miloš",
year = "2024",
abstract = "Primena satelitskih snimaka za daljinsku detekciju pomeranja zemljine kore prisutna je u naučnoj literaturi već više od dve decenije. Analiza je pokazala da takođe postoji mogućnost primene InSAR tehnologije, odnosno interferometrijskog radara sa sintetičkom blendom za ranu detekciju geodinamičkih procesa. Porastom broja javnih i komercijalnih satelita u Zemljinoj orbiti, dostupnost i učestalost prikupljanja potrebnih podataka značajno su porasli poslednjih godina. Sada je moguće prikupiti podatke u vremenskim rasponima od svega nekoliko dana za svaku tačku na
površini zemljine kore. Praćenje pomeranja infrastrukturnih objekata tradicionalnim geodetskim metodama je izuzetno skup i neefikasan proces. Sa druge strane, potreba za detekcijom i eventualnom predikcijom i prevencijom geoloških procesa u pojasu putne ili železničke infrastrukture nije upitna. Naučna saznanja u oblasti InSAR tehnologije dostigla su zrelost koja
opravdava njenu potencijalnu primenu u infrastrukturi. U okviru ovog rada napravljen je pregled uspešnih primena ove savremene tehnologije u saobraćajnoj infrastrukturi, kao i pregled različitih metoda prostorne i vremenske obrade interferometrijskih podataka. Konačno, izvršena je analiza pomeranja karakterističnih deonica državnih puteva u Srbiji.",
publisher = "Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"",
journal = "Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.",
title = "Mogućnosti primene insar tehnologije za daljinsku detekciju deformacije geometrije puta",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3515"
}
Milovanović, N., Gavran, D., Mladenović, G., Fric, S., Ilić, V., Trpčevski, F., Vranjevac, S.,& Lukić, M.. (2024). Mogućnosti primene insar tehnologije za daljinsku detekciju deformacije geometrije puta. in Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.
Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3515
Milovanović N, Gavran D, Mladenović G, Fric S, Ilić V, Trpčevski F, Vranjevac S, Lukić M. Mogućnosti primene insar tehnologije za daljinsku detekciju deformacije geometrije puta. in Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024.. 2024;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3515 .
Milovanović, Nikola, Gavran, Dejan, Mladenović, Goran, Fric, Sanja, Ilić, Vladan, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, Lukić, Miloš, "Mogućnosti primene insar tehnologije za daljinsku detekciju deformacije geometrije puta" in Зборник радова - 5. српски конгрес о путевима, Београд, 30-31. мај 2024. (2024),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3515 .

Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine

Milovanović, Nikola; Gavran, Dejan; Fric, Sanja; Ilić, Vladan; Trpčevski, Filip; Vranjevac, Stefan; Lukić, Miloš

(Srpsko drustvo za puteve "Via Vita", 2023)

TY  - CONF
AU  - Milovanović, Nikola
AU  - Gavran, Dejan
AU  - Fric, Sanja
AU  - Ilić, Vladan
AU  - Trpčevski, Filip
AU  - Vranjevac, Stefan
AU  - Lukić, Miloš
PY  - 2023
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3284
AB  - Jedna od najvažnijih aktivnosti prilikom izgradnje auto-puteva ili velikih površinskih objekata jesu zemljani radovi, odnosno proces repetitivnih ciklusa iskopavanja, transporta i nasipanja. Ova aktivnost je izrazito finansijski zahtevna i ima veliki efekat na životnu sredinu. Efikasan plan alokacije zemljanih masa značajno smanjuje vreme i ukupne troškove, kao i emisiju neželjenih gasova u atmosferu. U osnovi optimizacije zemljanih radova stoji transportna
 kojom se minimizira ukupna dužina transporta materijala na relaciji usek-nasip. Ovo rešenje najčešće podrazumeva deljenje radnog prostora u jedinice formata ćelija. Sa druge strane, vremenska komponenta neophodna za realistično rešenje transportnog problema najčešće nije poznata unapred. Pod vremenskom komponentom podrazumeva se realističan redosled pristupanja radovima u pojedinim ćelijama, bilo da se radi o redosledu iskopa ili o redosledu
nasipanja. Pored toga, važno je uzeti u obzir i kvalitet materijala, tehničke specifikacije, raspoloživu mehanizaciju, kao i položaj frontova kojima će se pristupiti pojedinim grupama ćelija. U okviru ovog rada dat je pregled postojećih metoda za optimizaciju zemljanih radova, kao i inovativan dinamički pristup zasnovan na laminarno organizovanim ćelijama.
PB  - Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"
T1  - Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284
ER  - 
@conference{
author = "Milovanović, Nikola and Gavran, Dejan and Fric, Sanja and Ilić, Vladan and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan and Lukić, Miloš",
year = "2023",
abstract = "Jedna od najvažnijih aktivnosti prilikom izgradnje auto-puteva ili velikih površinskih objekata jesu zemljani radovi, odnosno proces repetitivnih ciklusa iskopavanja, transporta i nasipanja. Ova aktivnost je izrazito finansijski zahtevna i ima veliki efekat na životnu sredinu. Efikasan plan alokacije zemljanih masa značajno smanjuje vreme i ukupne troškove, kao i emisiju neželjenih gasova u atmosferu. U osnovi optimizacije zemljanih radova stoji transportna
 kojom se minimizira ukupna dužina transporta materijala na relaciji usek-nasip. Ovo rešenje najčešće podrazumeva deljenje radnog prostora u jedinice formata ćelija. Sa druge strane, vremenska komponenta neophodna za realistično rešenje transportnog problema najčešće nije poznata unapred. Pod vremenskom komponentom podrazumeva se realističan redosled pristupanja radovima u pojedinim ćelijama, bilo da se radi o redosledu iskopa ili o redosledu
nasipanja. Pored toga, važno je uzeti u obzir i kvalitet materijala, tehničke specifikacije, raspoloživu mehanizaciju, kao i položaj frontova kojima će se pristupiti pojedinim grupama ćelija. U okviru ovog rada dat je pregled postojećih metoda za optimizaciju zemljanih radova, kao i inovativan dinamički pristup zasnovan na laminarno organizovanim ćelijama.",
publisher = "Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"",
title = "Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284"
}
Milovanović, N., Gavran, D., Fric, S., Ilić, V., Trpčevski, F., Vranjevac, S.,& Lukić, M.. (2023). Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine. 
Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284
Milovanović N, Gavran D, Fric S, Ilić V, Trpčevski F, Vranjevac S, Lukić M. Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284 .
Milovanović, Nikola, Gavran, Dejan, Fric, Sanja, Ilić, Vladan, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, Lukić, Miloš, "Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284 .

Uticaj promene nagiba kosine trupa puta na površinu eksproprijacije i kubaturu materijala za izradu nasipa

Ilić, Vladan; Gavran, Dejan; Fric, Sanja; Trpčevski, Filip; Vranjevac, Stefan; Lukić, Miloš; Milovanović, Nikola

(Srpsko drustvo za puteve "Via Vita", 2023)

TY  - CONF
AU  - Ilić, Vladan
AU  - Gavran, Dejan
AU  - Fric, Sanja
AU  - Trpčevski, Filip
AU  - Vranjevac, Stefan
AU  - Lukić, Miloš
AU  - Milovanović, Nikola
PY  - 2023
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3283
AB  - Izbor optimalnog nagiba kosine trupa puta, naročito na deonicama sa visokim nasipima ili dubokim usecima, jedan je od najtežiha zadataka za projektanta puta. Iako se, zbog sve većih troškova eksproprijacije i ograničenog slobodnog prostora, uvek teži što većem nagibu kosina, ograničavajući faktor predstavljaju inženjersko-geološke karakteristike terena na kome se gradi put i dimenzije samog objekta, pre svega projektovana visina nasipa, odnosno dubina useka. Na kosinama većeg nagiba se, osim problema obezbeđenja stabilnosti, često javlja pitanje zaštite od erozije i očuvanja vegetacionog pokrivača. U radu je na primeru idealizovanog nasipa fundiranog na kontinualnim padinama terena različitih nagiba pokazano kako promena nagiba kosine utiče na veličinu površine eksproprijacije i kubature materijala potrebnog za gradnju nasipa. Posebno je analizirana primena potpornih zidova za skraćenje kosina i smanjenje površine eksproprijacije, kao i geosintetika za izradu potpornih zidova od armirane zemlje. Poređenjem zidova od armirane
zemlje i konvencionalnih betonskih potpornih zidova, pokazano je da su sa aspekta troškova i brzine gradnje, uticaja na životnu sredinu i uklapanja u postojeću prirodnu okolinu, potporni zidovi od armirane zemlje znatno prihvatljivije rešenje. Takođe, primenom potpornih zidova od armirane zemlje za izgradnju rampi denivelisanih raskrsnica, površina eksproprijacije smanjuje se od 1.5 do 2 puta, a kubature materijala za nasipe za više od 80%.
PB  - Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"
T1  - Uticaj  promene nagiba kosine trupa puta na površinu eksproprijacije i kubaturu materijala za izradu nasipa
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3283
ER  - 
@conference{
author = "Ilić, Vladan and Gavran, Dejan and Fric, Sanja and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan and Lukić, Miloš and Milovanović, Nikola",
year = "2023",
abstract = "Izbor optimalnog nagiba kosine trupa puta, naročito na deonicama sa visokim nasipima ili dubokim usecima, jedan je od najtežiha zadataka za projektanta puta. Iako se, zbog sve većih troškova eksproprijacije i ograničenog slobodnog prostora, uvek teži što većem nagibu kosina, ograničavajući faktor predstavljaju inženjersko-geološke karakteristike terena na kome se gradi put i dimenzije samog objekta, pre svega projektovana visina nasipa, odnosno dubina useka. Na kosinama većeg nagiba se, osim problema obezbeđenja stabilnosti, često javlja pitanje zaštite od erozije i očuvanja vegetacionog pokrivača. U radu je na primeru idealizovanog nasipa fundiranog na kontinualnim padinama terena različitih nagiba pokazano kako promena nagiba kosine utiče na veličinu površine eksproprijacije i kubature materijala potrebnog za gradnju nasipa. Posebno je analizirana primena potpornih zidova za skraćenje kosina i smanjenje površine eksproprijacije, kao i geosintetika za izradu potpornih zidova od armirane zemlje. Poređenjem zidova od armirane
zemlje i konvencionalnih betonskih potpornih zidova, pokazano je da su sa aspekta troškova i brzine gradnje, uticaja na životnu sredinu i uklapanja u postojeću prirodnu okolinu, potporni zidovi od armirane zemlje znatno prihvatljivije rešenje. Takođe, primenom potpornih zidova od armirane zemlje za izgradnju rampi denivelisanih raskrsnica, površina eksproprijacije smanjuje se od 1.5 do 2 puta, a kubature materijala za nasipe za više od 80%.",
publisher = "Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"",
title = "Uticaj  promene nagiba kosine trupa puta na površinu eksproprijacije i kubaturu materijala za izradu nasipa",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3283"
}
Ilić, V., Gavran, D., Fric, S., Trpčevski, F., Vranjevac, S., Lukić, M.,& Milovanović, N.. (2023). Uticaj  promene nagiba kosine trupa puta na površinu eksproprijacije i kubaturu materijala za izradu nasipa. 
Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3283
Ilić V, Gavran D, Fric S, Trpčevski F, Vranjevac S, Lukić M, Milovanović N. Uticaj  promene nagiba kosine trupa puta na površinu eksproprijacije i kubaturu materijala za izradu nasipa. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3283 .
Ilić, Vladan, Gavran, Dejan, Fric, Sanja, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, Lukić, Miloš, Milovanović, Nikola, "Uticaj  promene nagiba kosine trupa puta na površinu eksproprijacije i kubaturu materijala za izradu nasipa" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3283 .

Razvoj modela za predviđanje čvrstoćepri indirektnom zatezanju uzoraka napravljenih od struganog asfaltaprimenom mašinskog učenja

Milovanović, Nikola; Orešković, Marko

(Via-Vita, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Milovanović, Nikola
AU  - Orešković, Marko
PY  - 2022
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2960
AB  - U okviru ovog rada razvijen je model za predviđanje čvrsoće pri indirektnom zatezanju   (Indirect   Tensile   Strenght –ITS   )   uzoraka   struganog   asfalta (Reclaimed Asphalt Pavement –RAP) baziran na metodama mašinskog učenja (Machine  Learning –ML).  Analiza  glavnih  komponenti  (Principal  Component Analysis –PCA) korišćena je kako bi se smanjio skup podataka koji opisuje granulometrijske sastave uzoraka RAP-a. Razvijeni su različiti modeli višestruke polinomne  regresije  (Multivariate  Polynomial  Regression –MPR) koji  u  obzir uzimaju   karakteristike   RAP-a  (sadržaj  i  penetracija  ostarelog  bitumena, granulometrijske  krive  pre  i  posle  ekstrakcije  bitumena),  postupak  pripreme uzoraka  (temperatura  zagrevanja)  i  karakteristike  uzoraka  (sadržaj  šupljina). Analiza  je  pokazala  da  se  PCA  tranformacija  pouzdano  može  koristiti  za smanjivanje   skupa   podataka   o   granulometrijskom  sastavu   (74%   varijanse podataka opisanojesa prve dve glavne komponente). Takođe je zaključeno da najjednostavniji (linearni) model višestruke regresije pokazuje najveću tačnost od  svih  analiziranih  modelasa koeficijentom determinacije 0.59, što se može smatrati visokim za dati skup podataka (više od 40 uzoraka RAP-a iz različitih izvora).
PB  - Via-Vita
T2  - Put i saobraćaj
T1  - Razvoj modela za predviđanje čvrstoćepri indirektnom zatezanju uzoraka napravljenih od struganog asfaltaprimenom mašinskog učenja
IS  - 2
VL  - 68
DO  - 10.31075/PIS.68.02.03
ER  - 
@article{
author = "Milovanović, Nikola and Orešković, Marko",
year = "2022",
abstract = "U okviru ovog rada razvijen je model za predviđanje čvrsoće pri indirektnom zatezanju   (Indirect   Tensile   Strenght –ITS   )   uzoraka   struganog   asfalta (Reclaimed Asphalt Pavement –RAP) baziran na metodama mašinskog učenja (Machine  Learning –ML).  Analiza  glavnih  komponenti  (Principal  Component Analysis –PCA) korišćena je kako bi se smanjio skup podataka koji opisuje granulometrijske sastave uzoraka RAP-a. Razvijeni su različiti modeli višestruke polinomne  regresije  (Multivariate  Polynomial  Regression –MPR) koji  u  obzir uzimaju   karakteristike   RAP-a  (sadržaj  i  penetracija  ostarelog  bitumena, granulometrijske  krive  pre  i  posle  ekstrakcije  bitumena),  postupak  pripreme uzoraka  (temperatura  zagrevanja)  i  karakteristike  uzoraka  (sadržaj  šupljina). Analiza  je  pokazala  da  se  PCA  tranformacija  pouzdano  može  koristiti  za smanjivanje   skupa   podataka   o   granulometrijskom  sastavu   (74%   varijanse podataka opisanojesa prve dve glavne komponente). Takođe je zaključeno da najjednostavniji (linearni) model višestruke regresije pokazuje najveću tačnost od  svih  analiziranih  modelasa koeficijentom determinacije 0.59, što se može smatrati visokim za dati skup podataka (više od 40 uzoraka RAP-a iz različitih izvora).",
publisher = "Via-Vita",
journal = "Put i saobraćaj",
title = "Razvoj modela za predviđanje čvrstoćepri indirektnom zatezanju uzoraka napravljenih od struganog asfaltaprimenom mašinskog učenja",
number = "2",
volume = "68",
doi = "10.31075/PIS.68.02.03"
}
Milovanović, N.,& Orešković, M.. (2022). Razvoj modela za predviđanje čvrstoćepri indirektnom zatezanju uzoraka napravljenih od struganog asfaltaprimenom mašinskog učenja. in Put i saobraćaj
Via-Vita., 68(2).
https://doi.org/10.31075/PIS.68.02.03
Milovanović N, Orešković M. Razvoj modela za predviđanje čvrstoćepri indirektnom zatezanju uzoraka napravljenih od struganog asfaltaprimenom mašinskog učenja. in Put i saobraćaj. 2022;68(2).
doi:10.31075/PIS.68.02.03 .
Milovanović, Nikola, Orešković, Marko, "Razvoj modela za predviđanje čvrstoćepri indirektnom zatezanju uzoraka napravljenih od struganog asfaltaprimenom mašinskog učenja" in Put i saobraćaj, 68, no. 2 (2022),
https://doi.org/10.31075/PIS.68.02.03 . .