GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju

No Thumbnail
Authors
Otković, Irena Ištoka
Ćirilović, Jelena
Mladenović, Goran
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Kolotrazi predstavljaju jedno od najčešćih oštećenja asfaltnih zastora kolovoznih konstrukcija, pogotovo u poslednje vreme zbog sve češćih visokih ekstremnih temperatura koje su rezultat klimatskih promena i povećanih osovinskih opterećenja. Stoga je u savremenoj evropskoj regulativi za projektovanje i ispitivanje asfaltnih mešavina uveden i opit ispitivanja otpornosti mešavina na trajnu deformaciju.Osetljivost asfaltne mešavine na kolotrage zavisi od vrste mešavine, vrste i sadržaja bitumena, granulometrijskog sastava mineralne mešavine i zapreminske strukture asfaltne mešavine. U radu je prikazan razvoj modela za osetljivost asfaltnih mešavina na kolotrage na bazi ispitivanja više asfalt betonskih i SMA (skeletni mastiks asfalt) mešavina, sa običnim i polimer modifikovanim bitumenom, koje se koriste za noseći ili habajući sloj kolovoznih konstrukcija sa maksimalnom veličinom zrna od 11 do 32 mm. U modelu je korišćeno devet ulaznih parametara: vrsta asfaltne mešavine, maksimalna velič...ina zrna agregata, vrsta bitumena, prolazi na sitima 0.09, 2 i 4 mm, sadržaj bitumena, sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i šupljina ispunjenih bitumenom. Kao izlazni parametri su korišćeni proporcionalna dubina kolotraga i nagib krive deformacije.Za oba izlazna parametra se kao naznačajniji ulazni parametri izdvojili sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i maksimalna veličina zrna agregata. Za proporcionalnu dubinu kolotraga su još među značajnijim parametrima i prolaz na situ 0.09 mm, a za nagib krive deformacije vrsta bitumena.

Source:
Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd, 2016
Publisher:
  • Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd

ISBN: 978-86-88541-06-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405
URI
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1405
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Катедра за путеве, аеродроме и железнице
Institution/Community
GraFar
TY  - CONF
AU  - Otković, Irena Ištoka
AU  - Ćirilović, Jelena
AU  - Mladenović, Goran
PY  - 2016
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1405
AB  - Kolotrazi predstavljaju jedno od najčešćih oštećenja asfaltnih zastora kolovoznih konstrukcija, pogotovo u poslednje vreme zbog sve češćih visokih ekstremnih temperatura koje su rezultat klimatskih promena i povećanih osovinskih opterećenja. Stoga je u savremenoj evropskoj regulativi za projektovanje i ispitivanje asfaltnih mešavina uveden i opit ispitivanja otpornosti mešavina na trajnu deformaciju.Osetljivost asfaltne mešavine na kolotrage zavisi od vrste mešavine, vrste i sadržaja bitumena, granulometrijskog sastava mineralne mešavine i zapreminske strukture asfaltne mešavine. U radu je prikazan razvoj modela za osetljivost asfaltnih mešavina na kolotrage na bazi ispitivanja više asfalt betonskih i SMA (skeletni mastiks asfalt) mešavina, sa običnim i polimer modifikovanim bitumenom, koje se koriste za noseći ili habajući sloj kolovoznih konstrukcija sa maksimalnom veličinom zrna od 11 do 32 mm. U modelu je korišćeno devet ulaznih parametara: vrsta asfaltne mešavine, maksimalna veličina zrna agregata, vrsta bitumena, prolazi na sitima 0.09, 2 i 4 mm, sadržaj bitumena, sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i šupljina ispunjenih bitumenom. Kao izlazni parametri su korišćeni proporcionalna dubina kolotraga i nagib krive deformacije.Za oba izlazna parametra se kao naznačajniji ulazni parametri izdvojili sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i maksimalna veličina zrna agregata. Za proporcionalnu dubinu kolotraga su još među značajnijim parametrima i prolaz na situ 0.09 mm, a za nagib krive deformacije vrsta bitumena.
PB  - Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd
C3  - Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd
T1  - Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405
ER  - 
@conference{
author = "Otković, Irena Ištoka and Ćirilović, Jelena and Mladenović, Goran",
year = "2016",
abstract = "Kolotrazi predstavljaju jedno od najčešćih oštećenja asfaltnih zastora kolovoznih konstrukcija, pogotovo u poslednje vreme zbog sve češćih visokih ekstremnih temperatura koje su rezultat klimatskih promena i povećanih osovinskih opterećenja. Stoga je u savremenoj evropskoj regulativi za projektovanje i ispitivanje asfaltnih mešavina uveden i opit ispitivanja otpornosti mešavina na trajnu deformaciju.Osetljivost asfaltne mešavine na kolotrage zavisi od vrste mešavine, vrste i sadržaja bitumena, granulometrijskog sastava mineralne mešavine i zapreminske strukture asfaltne mešavine. U radu je prikazan razvoj modela za osetljivost asfaltnih mešavina na kolotrage na bazi ispitivanja više asfalt betonskih i SMA (skeletni mastiks asfalt) mešavina, sa običnim i polimer modifikovanim bitumenom, koje se koriste za noseći ili habajući sloj kolovoznih konstrukcija sa maksimalnom veličinom zrna od 11 do 32 mm. U modelu je korišćeno devet ulaznih parametara: vrsta asfaltne mešavine, maksimalna veličina zrna agregata, vrsta bitumena, prolazi na sitima 0.09, 2 i 4 mm, sadržaj bitumena, sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i šupljina ispunjenih bitumenom. Kao izlazni parametri su korišćeni proporcionalna dubina kolotraga i nagib krive deformacije.Za oba izlazna parametra se kao naznačajniji ulazni parametri izdvojili sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i maksimalna veličina zrna agregata. Za proporcionalnu dubinu kolotraga su još među značajnijim parametrima i prolaz na situ 0.09 mm, a za nagib krive deformacije vrsta bitumena.",
publisher = "Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd",
journal = "Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd",
title = "Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405"
}
Otković, I. I., Ćirilović, J.,& Mladenović, G.. (2016). Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju. in Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd
Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405
Otković II, Ćirilović J, Mladenović G. Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju. in Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405 .
Otković, Irena Ištoka, Ćirilović, Jelena, Mladenović, Goran, "Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju" in Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB