Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju
Apstrakt
Kolotrazi predstavljaju jedno od najčešćih oštećenja asfaltnih zastora kolovoznih konstrukcija, pogotovo u poslednje vreme zbog sve češćih visokih ekstremnih temperatura koje su rezultat klimatskih promena i povećanih osovinskih opterećenja. Stoga je u savremenoj evropskoj regulativi za projektovanje i ispitivanje asfaltnih mešavina uveden i opit ispitivanja otpornosti mešavina na trajnu deformaciju.Osetljivost asfaltne mešavine na kolotrage zavisi od vrste mešavine, vrste i sadržaja bitumena, granulometrijskog sastava mineralne mešavine i zapreminske strukture asfaltne mešavine. U radu je prikazan razvoj modela za osetljivost asfaltnih mešavina na kolotrage na bazi ispitivanja više asfalt betonskih i SMA (skeletni mastiks asfalt) mešavina, sa običnim i polimer modifikovanim bitumenom, koje se koriste za noseći ili habajući sloj kolovoznih konstrukcija sa maksimalnom veličinom zrna od 11 do 32 mm. U modelu je korišćeno devet ulaznih parametara: vrsta asfaltne mešavine, maksimalna velič...ina zrna agregata, vrsta bitumena, prolazi na sitima 0.09, 2 i 4 mm, sadržaj bitumena, sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i šupljina ispunjenih bitumenom. Kao izlazni parametri su korišćeni proporcionalna dubina kolotraga i nagib krive deformacije.Za oba izlazna parametra se kao naznačajniji ulazni parametri izdvojili sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i maksimalna veličina zrna agregata. Za proporcionalnu dubinu kolotraga su još među značajnijim parametrima i prolaz na situ 0.09 mm, a za nagib krive deformacije vrsta bitumena.
Izvor:
Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd, 2016Izdavač:
- Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd
Institucija/grupa
GraFarTY - CONF AU - Otković, Irena Ištoka AU - Ćirilović, Jelena AU - Mladenović, Goran PY - 2016 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1405 AB - Kolotrazi predstavljaju jedno od najčešćih oštećenja asfaltnih zastora kolovoznih konstrukcija, pogotovo u poslednje vreme zbog sve češćih visokih ekstremnih temperatura koje su rezultat klimatskih promena i povećanih osovinskih opterećenja. Stoga je u savremenoj evropskoj regulativi za projektovanje i ispitivanje asfaltnih mešavina uveden i opit ispitivanja otpornosti mešavina na trajnu deformaciju.Osetljivost asfaltne mešavine na kolotrage zavisi od vrste mešavine, vrste i sadržaja bitumena, granulometrijskog sastava mineralne mešavine i zapreminske strukture asfaltne mešavine. U radu je prikazan razvoj modela za osetljivost asfaltnih mešavina na kolotrage na bazi ispitivanja više asfalt betonskih i SMA (skeletni mastiks asfalt) mešavina, sa običnim i polimer modifikovanim bitumenom, koje se koriste za noseći ili habajući sloj kolovoznih konstrukcija sa maksimalnom veličinom zrna od 11 do 32 mm. U modelu je korišćeno devet ulaznih parametara: vrsta asfaltne mešavine, maksimalna veličina zrna agregata, vrsta bitumena, prolazi na sitima 0.09, 2 i 4 mm, sadržaj bitumena, sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i šupljina ispunjenih bitumenom. Kao izlazni parametri su korišćeni proporcionalna dubina kolotraga i nagib krive deformacije.Za oba izlazna parametra se kao naznačajniji ulazni parametri izdvojili sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i maksimalna veličina zrna agregata. Za proporcionalnu dubinu kolotraga su još među značajnijim parametrima i prolaz na situ 0.09 mm, a za nagib krive deformacije vrsta bitumena. PB - Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd C3 - Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd T1 - Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405 ER -
@conference{ author = "Otković, Irena Ištoka and Ćirilović, Jelena and Mladenović, Goran", year = "2016", abstract = "Kolotrazi predstavljaju jedno od najčešćih oštećenja asfaltnih zastora kolovoznih konstrukcija, pogotovo u poslednje vreme zbog sve češćih visokih ekstremnih temperatura koje su rezultat klimatskih promena i povećanih osovinskih opterećenja. Stoga je u savremenoj evropskoj regulativi za projektovanje i ispitivanje asfaltnih mešavina uveden i opit ispitivanja otpornosti mešavina na trajnu deformaciju.Osetljivost asfaltne mešavine na kolotrage zavisi od vrste mešavine, vrste i sadržaja bitumena, granulometrijskog sastava mineralne mešavine i zapreminske strukture asfaltne mešavine. U radu je prikazan razvoj modela za osetljivost asfaltnih mešavina na kolotrage na bazi ispitivanja više asfalt betonskih i SMA (skeletni mastiks asfalt) mešavina, sa običnim i polimer modifikovanim bitumenom, koje se koriste za noseći ili habajući sloj kolovoznih konstrukcija sa maksimalnom veličinom zrna od 11 do 32 mm. U modelu je korišćeno devet ulaznih parametara: vrsta asfaltne mešavine, maksimalna veličina zrna agregata, vrsta bitumena, prolazi na sitima 0.09, 2 i 4 mm, sadržaj bitumena, sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i šupljina ispunjenih bitumenom. Kao izlazni parametri su korišćeni proporcionalna dubina kolotraga i nagib krive deformacije.Za oba izlazna parametra se kao naznačajniji ulazni parametri izdvojili sadržaj šupljina u asfaltnoj mešavini i maksimalna veličina zrna agregata. Za proporcionalnu dubinu kolotraga su još među značajnijim parametrima i prolaz na situ 0.09 mm, a za nagib krive deformacije vrsta bitumena.", publisher = "Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd", journal = "Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd", title = "Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405" }
Otković, I. I., Ćirilović, J.,& Mladenović, G.. (2016). Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju. in Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd Srpsko društvo za puteve "VIA-VITA", Beograd.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405
Otković II, Ćirilović J, Mladenović G. Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju. in Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd. 2016;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405 .
Otković, Irena Ištoka, Ćirilović, Jelena, Mladenović, Goran, "Primena veštačkih neuronskih mreža za analizu otpornosti asfaltnih mešavina na trajnu deformaciju" in Zbornik radova / Drugi srpski kongres o putevima, 9. i 10. jun 2016., Beograd (2016), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1405 .