GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Гранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепела

Ultimate Capacity of High Volume Fly Ash Reinforced Concrete Beams.

Thumbnail
2018
1658-teza.pdf (31.95Mb)
1658.pdf (215.4Kb)
Authors
Dragaš, Jelena
Contributors
Marinković, Snežana
Ignjatović, Ivan
Radonjanin, Vlastimir
Doctoral thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Бетон је један од најчешће коришћених материјала данашњице. Међутим,током производње цемента, испушта се приближно једна тона CO2 за свакутону произведеног портланд цементног клинкера. До сада је уложено пунотруда у проналажење одрживих решења за бетон као конструкцијскиматеријал. Сви ови напори имају за циљ унапређења животне средине наисти начин: очувањем природних ресурса, смањењем емисије CO2 исмањењем количине насталог отпада. Сви ови циљеви се могу постићиупотребом летећег пепела као делимичне замене цемента у бетону:коришћењем отпада уместо природних ресурса за производњу бетона,смањењем емисије CO2 кроз смањење коришћења портланд цемента исмањењем количине депонованог пепела. Управо из наведених разлога,данас је свеприсутна општа тежња замене већих количина портланд цементау бетону различитим замењујућим цементним материјалима (ЦМ).Бетон са великим садржајем летећег пепела (БВСЛП)—бетон са најмање 50%летећег пепела у укупној маси ЦМ—постао је једна од најперспективнијиходрживих... алтернатива конвенционалном цементом бетону. Прегледпостојеће литературе и расположивих извора показао је да се БВСЛПтренутно углавном користи као део темеља конструкција. Међутим,потребно је још доста истраживања да би са сигурношћу могао да сепримењује у грађевинској индустрији као конструкцијски бетон. Већинаистраживања спроведених до сада усмерена је на одређивање физичких имеханичких својстава БВСЛП. Кроз ограничен број студија спроведено јетестирање конструктивних елемената у пуној величини произведених одБВСЛП како би се утврдила његова потенцијална употреба уармиранобетонским конструкцијама. Главна сврха овог истраживања била јепроцена могућности примене БВСЛП као бетона за примену уконструкцијама...

Concrete is the most widely used construction material today. However, duringcement production, approximately one ton of CO2 is released for each ton ofPortland cement clinker produced. So far, immense effort has been put into findingsustainable solutions for concrete as a structural material. All of these efforts aimat the same environmental improvements: preservation of natural resources,lowering of CO2 emissions, and decreasing the amount of generated waste. With flyash as a partial replacement of cement in concrete all these aims can beaccomplished: using waste instead of natural resources for concrete production,lowering CO2 emissions through the reduction of Portland cement use anddecreasing the amount of deposited fly ash in landfills. It is for these reasons thattoday there is a general trend of replacing higher amounts of Portland cement inconcrete with different supplementary cementitious materials (CM).High volume fly ash concrete (HVFAC)—concrete with at least 50% of fly as...h intotal CM mass—has become one of the most promising sustainable alternatives toconventional concrete. Reviewing the existing literature and available sourcesrevealed that HVFAC is currently mostly used on construction sites as a part offoundations. However, much more research is still needed for its safe applicationin the construction industry as structural concrete. Most research so far focusedonly on the evaluation of HVFAC physical and mechanical properties. Only alimited number of studies implemented full-scale testing of structural membersproduced with HVFAC to determine its potential use in reinforced concretestructures. The main purpose of this research was to evaluate HVFAC as concretefor structural application.This thesis presents an experimental program developed in two phases. In the firstphase, research was performed in order to define the process of developingstructural-grade HVFAC mix design using a class F fly ash obtained from one powerplant in Serbia...

Keywords:
beton / concrete / fly ash / high volume fly ash concrete / reinforced concrete beams / experimental tests / flexure / shear / short-term loading / code provisions / leteći pepeo / betoni sa velikim sadržajem letećegpepela / armiranobetonske grede / eksperimentalno ispitivanje / savijanje / smicanje / kratkotrajno opterećenje / odredbe standarda
Source:
Универзитет у Београду, 2018
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Грађевински факултет
Funding / projects:
  • Utilization of by-products and recycled waste materials in concrete composites in the scope of sustainable construction development in Serbia: investigation and environmental assessment of possible applications (RS-36017)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6440
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:19161/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513804178
http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/10564
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1660
Collections
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • Катедра за материјале и конструкције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
GraFar
TY  - THES
AU  - Dragaš, Jelena
PY  - 2018
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6440
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:19161/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513804178
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/10564
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1660
AB  - Бетон је један од најчешће коришћених материјала данашњице. Међутим,током производње цемента, испушта се приближно једна тона CO2 за свакутону произведеног портланд цементног клинкера. До сада је уложено пунотруда у проналажење одрживих решења за бетон као конструкцијскиматеријал. Сви ови напори имају за циљ унапређења животне средине наисти начин: очувањем природних ресурса, смањењем емисије CO2 исмањењем количине насталог отпада. Сви ови циљеви се могу постићиупотребом летећег пепела као делимичне замене цемента у бетону:коришћењем отпада уместо природних ресурса за производњу бетона,смањењем емисије CO2 кроз смањење коришћења портланд цемента исмањењем количине депонованог пепела. Управо из наведених разлога,данас је свеприсутна општа тежња замене већих количина портланд цементау бетону различитим замењујућим цементним материјалима (ЦМ).Бетон са великим садржајем летећег пепела (БВСЛП)—бетон са најмање 50%летећег пепела у укупној маси ЦМ—постао је једна од најперспективнијиходрживих алтернатива конвенционалном цементом бетону. Прегледпостојеће литературе и расположивих извора показао је да се БВСЛПтренутно углавном користи као део темеља конструкција. Међутим,потребно је још доста истраживања да би са сигурношћу могао да сепримењује у грађевинској индустрији као конструкцијски бетон. Већинаистраживања спроведених до сада усмерена је на одређивање физичких имеханичких својстава БВСЛП. Кроз ограничен број студија спроведено јетестирање конструктивних елемената у пуној величини произведених одБВСЛП како би се утврдила његова потенцијална употреба уармиранобетонским конструкцијама. Главна сврха овог истраживања била јепроцена могућности примене БВСЛП као бетона за примену уконструкцијама...
AB  - Concrete is the most widely used construction material today. However, duringcement production, approximately one ton of CO2 is released for each ton ofPortland cement clinker produced. So far, immense effort has been put into findingsustainable solutions for concrete as a structural material. All of these efforts aimat the same environmental improvements: preservation of natural resources,lowering of CO2 emissions, and decreasing the amount of generated waste. With flyash as a partial replacement of cement in concrete all these aims can beaccomplished: using waste instead of natural resources for concrete production,lowering CO2 emissions through the reduction of Portland cement use anddecreasing the amount of deposited fly ash in landfills. It is for these reasons thattoday there is a general trend of replacing higher amounts of Portland cement inconcrete with different supplementary cementitious materials (CM).High volume fly ash concrete (HVFAC)—concrete with at least 50% of fly ash intotal CM mass—has become one of the most promising sustainable alternatives toconventional concrete. Reviewing the existing literature and available sourcesrevealed that HVFAC is currently mostly used on construction sites as a part offoundations. However, much more research is still needed for its safe applicationin the construction industry as structural concrete. Most research so far focusedonly on the evaluation of HVFAC physical and mechanical properties. Only alimited number of studies implemented full-scale testing of structural membersproduced with HVFAC to determine its potential use in reinforced concretestructures. The main purpose of this research was to evaluate HVFAC as concretefor structural application.This thesis presents an experimental program developed in two phases. In the firstphase, research was performed in order to define the process of developingstructural-grade HVFAC mix design using a class F fly ash obtained from one powerplant in Serbia...
PB  - Универзитет у Београду, Грађевински факултет
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Гранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепела
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564
ER  - 
@phdthesis{
author = "Dragaš, Jelena",
year = "2018",
abstract = "Бетон је један од најчешће коришћених материјала данашњице. Међутим,током производње цемента, испушта се приближно једна тона CO2 за свакутону произведеног портланд цементног клинкера. До сада је уложено пунотруда у проналажење одрживих решења за бетон као конструкцијскиматеријал. Сви ови напори имају за циљ унапређења животне средине наисти начин: очувањем природних ресурса, смањењем емисије CO2 исмањењем количине насталог отпада. Сви ови циљеви се могу постићиупотребом летећег пепела као делимичне замене цемента у бетону:коришћењем отпада уместо природних ресурса за производњу бетона,смањењем емисије CO2 кроз смањење коришћења портланд цемента исмањењем количине депонованог пепела. Управо из наведених разлога,данас је свеприсутна општа тежња замене већих количина портланд цементау бетону различитим замењујућим цементним материјалима (ЦМ).Бетон са великим садржајем летећег пепела (БВСЛП)—бетон са најмање 50%летећег пепела у укупној маси ЦМ—постао је једна од најперспективнијиходрживих алтернатива конвенционалном цементом бетону. Прегледпостојеће литературе и расположивих извора показао је да се БВСЛПтренутно углавном користи као део темеља конструкција. Међутим,потребно је још доста истраживања да би са сигурношћу могао да сепримењује у грађевинској индустрији као конструкцијски бетон. Већинаистраживања спроведених до сада усмерена је на одређивање физичких имеханичких својстава БВСЛП. Кроз ограничен број студија спроведено јетестирање конструктивних елемената у пуној величини произведених одБВСЛП како би се утврдила његова потенцијална употреба уармиранобетонским конструкцијама. Главна сврха овог истраживања била јепроцена могућности примене БВСЛП као бетона за примену уконструкцијама..., Concrete is the most widely used construction material today. However, duringcement production, approximately one ton of CO2 is released for each ton ofPortland cement clinker produced. So far, immense effort has been put into findingsustainable solutions for concrete as a structural material. All of these efforts aimat the same environmental improvements: preservation of natural resources,lowering of CO2 emissions, and decreasing the amount of generated waste. With flyash as a partial replacement of cement in concrete all these aims can beaccomplished: using waste instead of natural resources for concrete production,lowering CO2 emissions through the reduction of Portland cement use anddecreasing the amount of deposited fly ash in landfills. It is for these reasons thattoday there is a general trend of replacing higher amounts of Portland cement inconcrete with different supplementary cementitious materials (CM).High volume fly ash concrete (HVFAC)—concrete with at least 50% of fly ash intotal CM mass—has become one of the most promising sustainable alternatives toconventional concrete. Reviewing the existing literature and available sourcesrevealed that HVFAC is currently mostly used on construction sites as a part offoundations. However, much more research is still needed for its safe applicationin the construction industry as structural concrete. Most research so far focusedonly on the evaluation of HVFAC physical and mechanical properties. Only alimited number of studies implemented full-scale testing of structural membersproduced with HVFAC to determine its potential use in reinforced concretestructures. The main purpose of this research was to evaluate HVFAC as concretefor structural application.This thesis presents an experimental program developed in two phases. In the firstphase, research was performed in order to define the process of developingstructural-grade HVFAC mix design using a class F fly ash obtained from one powerplant in Serbia...",
publisher = "Универзитет у Београду, Грађевински факултет",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Гранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепела",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564"
}
Dragaš, J.. (2018). Гранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепела. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Грађевински факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564
Dragaš J. Гранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепела. in Универзитет у Београду. 2018;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564 .
Dragaš, Jelena, "Гранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепела" in Универзитет у Београду (2018),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB