GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама

Theoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.

Thumbnail
2014
1662.pdf (8.427Mb)
Authors
Fric, Sanja
Contributors
Mladenović, Goran
Uzelac, Đorđe
Gavran, Dejan
Dell'Acqua, Gianluca
Doctoral thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Безбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода иизгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблемасавременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренддогађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати састановишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтевебезбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би запоследицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околиневозачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пресвега елементи ситуационог плана пута.У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, каоједног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијамавожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављенна истраживање ...кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретногугла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плиткекривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући уобзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврхудефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње удатим кривинама.Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус укривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазамапројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних условавожње у процес пројектовања путева...

Road safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of themost important issues of modern society. To achieve and maintain a continuousdescending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem fromthe point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The questionis how to include safety requirements in the road planning and design process, in a waythat would result in the improvement of road safety in broader sense.Previous studies have shown that the most important information perceived by thedriver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on thedriver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of roadhorizontal alignment.This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basicelement of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speedin the curve, on another side. The emphasis is on the research of... a passenger vehiclenegotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius lessthan 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to beparticularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur inthem.Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path incurves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehiclespeed) in the given curves.At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. Thetheoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thusopening opportunities for the implementation of real driving conditions in the roaddesign stage...

Keywords:
bezbednost saobraćaja / road safety / the curve radius / the variable design speed / the vehicle path radius / the spot speed / the operating vehicle speed / technical regulations / radijus krivine / projektna brzina / trenutnabrzina / voženi radijus krivine / očekivana brzina vožnje / tehnička regulativa
Source:
Универзитет у Београду, 2014
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Грађевински факултет
Funding / projects:
  • Optimizacija upravljanja održavanjem magistralnih saobraćajnica (RS-16032)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3646
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12439/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46210575
http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6288
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1664
Collections
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • Катедра за путеве, аеродроме и железнице
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
GraFar
TY  - THES
AU  - Fric, Sanja
PY  - 2014
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3646
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12439/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46210575
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6288
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1664
AB  - Безбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода иизгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблемасавременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренддогађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати састановишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтевебезбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би запоследицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околиневозачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пресвега елементи ситуационог плана пута.У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, каоједног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијамавожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављенна истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретногугла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плиткекривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући уобзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврхудефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње удатим кривинама.Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус укривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазамапројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних условавожње у процес пројектовања путева...
AB  - Road safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of themost important issues of modern society. To achieve and maintain a continuousdescending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem fromthe point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The questionis how to include safety requirements in the road planning and design process, in a waythat would result in the improvement of road safety in broader sense.Previous studies have shown that the most important information perceived by thedriver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on thedriver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of roadhorizontal alignment.This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basicelement of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speedin the curve, on another side. The emphasis is on the research of a passenger vehiclenegotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius lessthan 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to beparticularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur inthem.Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path incurves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehiclespeed) in the given curves.At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. Thetheoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thusopening opportunities for the implementation of real driving conditions in the roaddesign stage...
PB  - Универзитет у Београду, Грађевински факултет
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама
T1  - Theoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288
ER  - 
@phdthesis{
author = "Fric, Sanja",
year = "2014",
abstract = "Безбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода иизгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблемасавременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренддогађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати састановишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтевебезбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би запоследицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околиневозачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пресвега елементи ситуационог плана пута.У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, каоједног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијамавожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављенна истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретногугла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плиткекривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући уобзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврхудефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње удатим кривинама.Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус укривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазамапројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних условавожње у процес пројектовања путева..., Road safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of themost important issues of modern society. To achieve and maintain a continuousdescending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem fromthe point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The questionis how to include safety requirements in the road planning and design process, in a waythat would result in the improvement of road safety in broader sense.Previous studies have shown that the most important information perceived by thedriver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on thedriver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of roadhorizontal alignment.This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basicelement of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speedin the curve, on another side. The emphasis is on the research of a passenger vehiclenegotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius lessthan 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to beparticularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur inthem.Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path incurves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehiclespeed) in the given curves.At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. Thetheoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thusopening opportunities for the implementation of real driving conditions in the roaddesign stage...",
publisher = "Универзитет у Београду, Грађевински факултет",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама, Theoretical and experimental research of theboundary vehicle paths in rural road curves.",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288"
}
Fric, S.. (2014). Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Грађевински факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288
Fric S. Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама. in Универзитет у Београду. 2014;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288 .
Fric, Sanja, "Теоријско и експериментално истраживањеграничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама" in Универзитет у Београду (2014),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB