GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Granična nosivost oslonačke veze ošupljenih montažnih betonskih ploča

Ultimate Strength of Hollow Core Slabs Supporting Connection

Thumbnail
2016
1669-teza.pdf (17.91Mb)
1669.pdf (117.7Kb)
Authors
Koković, Veljko
Contributors
Bajić, Dejan
Marinković, Snežana
Pecić, Nenad
Lađinović, Đorđe
Doctoral thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Industrija prefabrikovanih betonskih elemenata je grana građevinske industrije koja je ustalnom porastu, kako zbog niskih troškova automatizovane proizvodnje, tako i zbogsve značajnije ekološke vrednosti. Takođe, uporedo sa visokim standardima kvalitetaproizvoda i brzine građenja, ova grana građevinske industrije je i grana sa najvećimbrojem inovacija u pogledu upotrebljenih savremenih materijala i iskorišćenja nosivostikonstruktivnih elemenata. Jedan od takvih primera je i konstruktivni sistemkontinuiranih ošupljenih montažnih ploča, za koji je predlog proračuna objavljen uspecijalnoj fib-ovoj publikaciji (FIB Commission 6 Prefabrication 2000). Publikacijasadrži postupak proračuna statičkih uticaja i granične nosivosti poprečnih preseka ipretpostavljenih mehanizama loma koji nisu eksperimentalno potvrđeni. Polazeći odpretpostavke da postojeće teorijske preporuke predstavljaju potencijalnonereprezentativan pogled na naprezanje kontinuirane ošupljene ploče, osmišljen jeprogram eksperime...ntalnog istraživanja koje se nalazi u osnovi rada.Sprovedeno eksperimentalno istraživanje se sastoji u ispitivanju do loma desetkompozitnih greda, formiranih od prefabrikovanih prethodno napregnutih ošupljenihploča i naknadno ugrađenog betona. Statički uticaju u ispitanim prostim gredamaodgovaraju statičkim uticajima na delu kontinualnog sistema uz središnje oslonce.Rezultati ispitivanja nedvosmisleno ukazuju da metod proračuna prikazan u publikacijinije adekvatan i da može prouzrokovati neprihvatljiv odgovor sistema u kome jekontinualizacija izvršena ugrađivanjem armature u topingu. Na osnovu rezultataispitivanja i zabeleženog odgovora greda, predložene su izmene projektnih kriterijuma.Uporedo sa istraživanjem granične nosivosti oslonačke veze kontinuiranih ošupljenihploča, istraživanje je usmereno i na određivanje mehanizma prenošenja transverzalnesile kroz prslinu. Detaljna merenja pomeranja na bočnom licu ispitanih greda ukazujuiida je prenošenje transverzalne sile kroz prslinu osnovni mehanizam, a da su oblikpoprečnog preseka kompozitne grede i smičuće prsline na kojoj je zabeležen lom,osnovni uzroci odstupanja izmerene granične nosivosti pri smicanju u odnosu napredikciju propisa

Precast concrete industry is a constantly growing branch of the construction industry,due to cost efficiency and ecological value. Also, along with the high quality standardsand short construction time, it is the branch of construction industry with the largestnumber of innovations in terms of new materials and load bearing capacity efficiency ofstructural elements. An example is the structural system of continuous hollow coreslabs, for which the design recommendation is published in a special fib publication(FIB Commission 6 Prefabrication 2000). The publication contains analysis and designmethod which is not experimentally proven. Starting from the assumption that theexisting recommendations are potentially unrepresentative, an experimental researchprogram is designed.An extensive experimental program consisting of load-testing ten large scale beams,composed from prefabricated hollow core slabs and in-situ concrete, has beenperformed. The test results indicate that the design method ...presented in the publicationis not adequate and may cause unacceptable response of the structural system in whichthe continuity of hollow core slabs is provided by structural topping reinforcement.Based on the test results, modifications of the design criteria are proposed.Along with the research on ultimate strength of continuous hollow core slabs supportingconnection, research has been focused on the mechanism of shear transfer through thecracked beam. Detailed measurements of displacement in the experimental specimensindicated that aggregate interlock is the primary shear transfer mechanism, and that thecross section characteristics and geometry of the critical shear crack are explanations ofthe code prediction shear strength underestimation.

Keywords:
ošupljene betonske montažne ploče / hollow core slabs / continuity / structural topping / connection detail / shear / experimental investigation / kontinuitet nad središnjim osloncima / konstruktivni toping / oslonačka veza / smicanje / eksperimentalno ispitivanje
Source:
Универзитет у Београду, 2016
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Грађевински факултет
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7993
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4896
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15335/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513739666
http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/7993
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1671
Collections
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • Катедра за материјале и конструкције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
GraFar
TY  - THES
AU  - Koković, Veljko
PY  - 2016
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4896
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15335/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513739666
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/7993
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1671
AB  - Industrija prefabrikovanih betonskih elemenata je grana građevinske industrije koja je ustalnom porastu, kako zbog niskih troškova automatizovane proizvodnje, tako i zbogsve značajnije ekološke vrednosti. Takođe, uporedo sa visokim standardima kvalitetaproizvoda i brzine građenja, ova grana građevinske industrije je i grana sa najvećimbrojem inovacija u pogledu upotrebljenih savremenih materijala i iskorišćenja nosivostikonstruktivnih elemenata. Jedan od takvih primera je i konstruktivni sistemkontinuiranih ošupljenih montažnih ploča, za koji je predlog proračuna objavljen uspecijalnoj fib-ovoj publikaciji (FIB Commission 6 Prefabrication 2000). Publikacijasadrži postupak proračuna statičkih uticaja i granične nosivosti poprečnih preseka ipretpostavljenih mehanizama loma koji nisu eksperimentalno potvrđeni. Polazeći odpretpostavke da postojeće teorijske preporuke predstavljaju potencijalnonereprezentativan pogled na naprezanje kontinuirane ošupljene ploče, osmišljen jeprogram eksperimentalnog istraživanja koje se nalazi u osnovi rada.Sprovedeno eksperimentalno istraživanje se sastoji u ispitivanju do loma desetkompozitnih greda, formiranih od prefabrikovanih prethodno napregnutih ošupljenihploča i naknadno ugrađenog betona. Statički uticaju u ispitanim prostim gredamaodgovaraju statičkim uticajima na delu kontinualnog sistema uz središnje oslonce.Rezultati ispitivanja nedvosmisleno ukazuju da metod proračuna prikazan u publikacijinije adekvatan i da može prouzrokovati neprihvatljiv odgovor sistema u kome jekontinualizacija izvršena ugrađivanjem armature u topingu. Na osnovu rezultataispitivanja i zabeleženog odgovora greda, predložene su izmene projektnih kriterijuma.Uporedo sa istraživanjem granične nosivosti oslonačke veze kontinuiranih ošupljenihploča, istraživanje je usmereno i na određivanje mehanizma prenošenja transverzalnesile kroz prslinu. Detaljna merenja pomeranja na bočnom licu ispitanih greda ukazujuiida je prenošenje transverzalne sile kroz prslinu osnovni mehanizam, a da su oblikpoprečnog preseka kompozitne grede i smičuće prsline na kojoj je zabeležen lom,osnovni uzroci odstupanja izmerene granične nosivosti pri smicanju u odnosu napredikciju propisa
AB  - Precast concrete industry is a constantly growing branch of the construction industry,due to cost efficiency and ecological value. Also, along with the high quality standardsand short construction time, it is the branch of construction industry with the largestnumber of innovations in terms of new materials and load bearing capacity efficiency ofstructural elements. An example is the structural system of continuous hollow coreslabs, for which the design recommendation is published in a special fib publication(FIB Commission 6 Prefabrication 2000). The publication contains analysis and designmethod which is not experimentally proven. Starting from the assumption that theexisting recommendations are potentially unrepresentative, an experimental researchprogram is designed.An extensive experimental program consisting of load-testing ten large scale beams,composed from prefabricated hollow core slabs and in-situ concrete, has beenperformed. The test results indicate that the design method presented in the publicationis not adequate and may cause unacceptable response of the structural system in whichthe continuity of hollow core slabs is provided by structural topping reinforcement.Based on the test results, modifications of the design criteria are proposed.Along with the research on ultimate strength of continuous hollow core slabs supportingconnection, research has been focused on the mechanism of shear transfer through thecracked beam. Detailed measurements of displacement in the experimental specimensindicated that aggregate interlock is the primary shear transfer mechanism, and that thecross section characteristics and geometry of the critical shear crack are explanations ofthe code prediction shear strength underestimation.
PB  - Универзитет у Београду, Грађевински факултет
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Granična nosivost oslonačke veze ošupljenih montažnih betonskih ploča
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7993
ER  - 
@phdthesis{
author = "Koković, Veljko",
year = "2016",
abstract = "Industrija prefabrikovanih betonskih elemenata je grana građevinske industrije koja je ustalnom porastu, kako zbog niskih troškova automatizovane proizvodnje, tako i zbogsve značajnije ekološke vrednosti. Takođe, uporedo sa visokim standardima kvalitetaproizvoda i brzine građenja, ova grana građevinske industrije je i grana sa najvećimbrojem inovacija u pogledu upotrebljenih savremenih materijala i iskorišćenja nosivostikonstruktivnih elemenata. Jedan od takvih primera je i konstruktivni sistemkontinuiranih ošupljenih montažnih ploča, za koji je predlog proračuna objavljen uspecijalnoj fib-ovoj publikaciji (FIB Commission 6 Prefabrication 2000). Publikacijasadrži postupak proračuna statičkih uticaja i granične nosivosti poprečnih preseka ipretpostavljenih mehanizama loma koji nisu eksperimentalno potvrđeni. Polazeći odpretpostavke da postojeće teorijske preporuke predstavljaju potencijalnonereprezentativan pogled na naprezanje kontinuirane ošupljene ploče, osmišljen jeprogram eksperimentalnog istraživanja koje se nalazi u osnovi rada.Sprovedeno eksperimentalno istraživanje se sastoji u ispitivanju do loma desetkompozitnih greda, formiranih od prefabrikovanih prethodno napregnutih ošupljenihploča i naknadno ugrađenog betona. Statički uticaju u ispitanim prostim gredamaodgovaraju statičkim uticajima na delu kontinualnog sistema uz središnje oslonce.Rezultati ispitivanja nedvosmisleno ukazuju da metod proračuna prikazan u publikacijinije adekvatan i da može prouzrokovati neprihvatljiv odgovor sistema u kome jekontinualizacija izvršena ugrađivanjem armature u topingu. Na osnovu rezultataispitivanja i zabeleženog odgovora greda, predložene su izmene projektnih kriterijuma.Uporedo sa istraživanjem granične nosivosti oslonačke veze kontinuiranih ošupljenihploča, istraživanje je usmereno i na određivanje mehanizma prenošenja transverzalnesile kroz prslinu. Detaljna merenja pomeranja na bočnom licu ispitanih greda ukazujuiida je prenošenje transverzalne sile kroz prslinu osnovni mehanizam, a da su oblikpoprečnog preseka kompozitne grede i smičuće prsline na kojoj je zabeležen lom,osnovni uzroci odstupanja izmerene granične nosivosti pri smicanju u odnosu napredikciju propisa, Precast concrete industry is a constantly growing branch of the construction industry,due to cost efficiency and ecological value. Also, along with the high quality standardsand short construction time, it is the branch of construction industry with the largestnumber of innovations in terms of new materials and load bearing capacity efficiency ofstructural elements. An example is the structural system of continuous hollow coreslabs, for which the design recommendation is published in a special fib publication(FIB Commission 6 Prefabrication 2000). The publication contains analysis and designmethod which is not experimentally proven. Starting from the assumption that theexisting recommendations are potentially unrepresentative, an experimental researchprogram is designed.An extensive experimental program consisting of load-testing ten large scale beams,composed from prefabricated hollow core slabs and in-situ concrete, has beenperformed. The test results indicate that the design method presented in the publicationis not adequate and may cause unacceptable response of the structural system in whichthe continuity of hollow core slabs is provided by structural topping reinforcement.Based on the test results, modifications of the design criteria are proposed.Along with the research on ultimate strength of continuous hollow core slabs supportingconnection, research has been focused on the mechanism of shear transfer through thecracked beam. Detailed measurements of displacement in the experimental specimensindicated that aggregate interlock is the primary shear transfer mechanism, and that thecross section characteristics and geometry of the critical shear crack are explanations ofthe code prediction shear strength underestimation.",
publisher = "Универзитет у Београду, Грађевински факултет",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Granična nosivost oslonačke veze ošupljenih montažnih betonskih ploča",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7993"
}
Koković, V.. (2016). Granična nosivost oslonačke veze ošupljenih montažnih betonskih ploča. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Грађевински факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7993
Koković V. Granična nosivost oslonačke veze ošupljenih montažnih betonskih ploča. in Универзитет у Београду. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7993 .
Koković, Veljko, "Granična nosivost oslonačke veze ošupljenih montažnih betonskih ploča" in Универзитет у Београду (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7993 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB