GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Оптимизација одржавања коловозних конструкција

Optimization of Pavement Maintenance

Thumbnail
2008
bitstream_6961.pdf (93.85Mb)
Authors
Mladenović, Goran
Doctoral thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Путна инфраструктура представља једно од најзначајнијих добара сваке земље. Она игра кључну улогу y развоју продуктивније и ефикасније националне економије. Како ова инфраструктура непрекидно пропада услед комбинованог дејства саобраћајног оптерећења и околине, велики део буџета je потребан како би ce квалитет путне мреже одржао y прихватљивим границама. Путне управе покушавају да изаберу оне алтернативе које минимизирају трошкове управе или укупне трошкове одвијања саобраћаја. Основни циљ je да ce мрежа доведе y одрживо, тзв. “steady-state” стање које захтева минимална улагања за њено одржавање. Приказано истраживање укључује развој модела за анализу трошкова y оквиру животног циклуса пута (Life Cycle Cost Analysis Graph Tool - LCCAGT) који ce може користити за брзу и ефикасну анализу пројеката рехабилитација коловозних конструкција и развој оптималне стратегије одржавање и рехабилитације на нивоу пројекта. Поред тога, приказана je и методологија за хармонизацију управљања... одржавањем коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта кроз употребу LCCAGT. Преглед различптих поступака оптимизације примењених y управљању одржавањем коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта показао je да ce већина њих односи на поједине делове процеса управљања одржавањем. Међутим, алгоритам претраге y правцу највећег градијента SDGSA превазилази то ограничење кроз развој оптималне стратегије одржавања и рехабилитације од почетног до коначно одрживог (тзв. steady-state) стања. Стога je SDGSA алгоритам изабран y овој дисертацији да y комбинацији са LCCAGT покаже употребљивост овог другог на реалној студији случаја за Србију. Методологија за хармонизацију анализе на нивоу пројекта и на стратешком нивоу анализе модела HDM-4 са циљем да ce развије оптимална стратегија рехабилитације за путну мрежу y условима различитих буџетских ограничења je примењена y овој дисертацији као покушај валидације модела LCCAGT. У ту сврху спроведена je анализа на нивоу пројекта са оба модела, HDM-4 и LCCAGT, заједно са применом SDGSA алгоритма, за развој оптималних стратегија рехабилитације за репрезентативне пухне деонице на нивоу мреже. Упоређење резултата показује да y већини LCCAGT даје сличне резултате y односу на исту анализу програмом HDM-4. Мање разлике између LCCAGT и HDM-4 су објашњене y тези y светлу различитих приступа моделирању ефката интервенција. Штавише, примена LCCAGT, поред тога што je сама апликација кориснички оријентисана, омогућава значајне уштеде y времену. Истраживање je такође показало да ce резултати анализе помоћу LCCAGT применом SDGSA алгоритма могу користити y комбинацији са Expenditure Budgeting Model (ЕВМ) који je саставни део програма HDM-4, за генерисање оптималне стратегије одржавања на нивоу мреже y оквиру буџетских ограничења.

Keywords:
Управљање одржавањем коловозних конструкција / анализа трошкова века трајања / рехабилитација коловоза / ојачање / LCCAGT / Pavement management / Life Cycle Cost Analysis / Pavement Rehabilitation / Overlay / LCCA Graph Tool
Source:
2008
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812
URI
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1812
Collections
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
GraFar
TY  - THES
AU  - Mladenović, Goran
PY  - 2008
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1812
AB  - Путна инфраструктура представља једно од најзначајнијих добара сваке земље. Она
игра кључну улогу y развоју продуктивније и ефикасније националне економије. Како
ова инфраструктура непрекидно пропада услед комбинованог дејства саобраћајног
оптерећења и околине, велики део буџета je потребан како би ce квалитет путне мреже
одржао y прихватљивим границама. Путне управе покушавају да изаберу оне
алтернативе које минимизирају трошкове управе или укупне трошкове одвијања
саобраћаја. Основни циљ je да ce мрежа доведе y одрживо, тзв. “steady-state” стање које
захтева минимална улагања за њено одржавање.
Приказано истраживање укључује развој модела за анализу трошкова y оквиру
животног циклуса пута (Life Cycle Cost Analysis Graph Tool - LCCAGT) који ce може
користити за брзу и ефикасну анализу пројеката рехабилитација коловозних
конструкција и развој оптималне стратегије одржавање и рехабилитације на нивоу
пројекта. Поред тога, приказана je и методологија за хармонизацију управљања
одржавањем коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта кроз
употребу LCCAGT.
Преглед различптих поступака оптимизације примењених y управљању одржавањем
коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта показао je да ce већина
њих односи на поједине делове процеса управљања одржавањем. Међутим, алгоритам
претраге y правцу највећег градијента SDGSA превазилази то ограничење кроз развој
оптималне стратегије одржавања и рехабилитације од почетног до коначно одрживог
(тзв. steady-state) стања. Стога je SDGSA алгоритам изабран y овој дисертацији да y
комбинацији са LCCAGT покаже употребљивост овог другог на реалној студији случаја
за Србију.
Методологија за хармонизацију анализе на нивоу пројекта и на стратешком нивоу
анализе модела HDM-4 са циљем да ce развије оптимална стратегија рехабилитације за
путну мрежу y условима различитих буџетских ограничења je примењена y овој
дисертацији као покушај валидације модела LCCAGT. У ту сврху спроведена je анализа
на нивоу пројекта са оба модела, HDM-4 и LCCAGT, заједно са применом SDGSA
алгоритма, за развој оптималних стратегија рехабилитације за репрезентативне пухне
деонице на нивоу мреже. Упоређење резултата показује да y већини LCCAGT даје
сличне резултате y односу на исту анализу програмом HDM-4. Мање разлике између
LCCAGT и HDM-4 су објашњене y тези y светлу различитих приступа моделирању
ефката интервенција. Штавише, примена LCCAGT, поред тога што je сама апликација
кориснички оријентисана, омогућава значајне уштеде y времену.
Истраживање je такође показало да ce резултати анализе помоћу LCCAGT применом
SDGSA алгоритма могу користити y комбинацији са Expenditure Budgeting Model
(ЕВМ) који je саставни део програма HDM-4, за генерисање оптималне стратегије
одржавања на нивоу мреже y оквиру буџетских ограничења.
T1  - Оптимизација одржавања коловозних конструкција
T1  - Optimization of Pavement Maintenance
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812
ER  - 
@phdthesis{
author = "Mladenović, Goran",
year = "2008",
abstract = "Путна инфраструктура представља једно од најзначајнијих добара сваке земље. Она
игра кључну улогу y развоју продуктивније и ефикасније националне економије. Како
ова инфраструктура непрекидно пропада услед комбинованог дејства саобраћајног
оптерећења и околине, велики део буџета je потребан како би ce квалитет путне мреже
одржао y прихватљивим границама. Путне управе покушавају да изаберу оне
алтернативе које минимизирају трошкове управе или укупне трошкове одвијања
саобраћаја. Основни циљ je да ce мрежа доведе y одрживо, тзв. “steady-state” стање које
захтева минимална улагања за њено одржавање.
Приказано истраживање укључује развој модела за анализу трошкова y оквиру
животног циклуса пута (Life Cycle Cost Analysis Graph Tool - LCCAGT) који ce може
користити за брзу и ефикасну анализу пројеката рехабилитација коловозних
конструкција и развој оптималне стратегије одржавање и рехабилитације на нивоу
пројекта. Поред тога, приказана je и методологија за хармонизацију управљања
одржавањем коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта кроз
употребу LCCAGT.
Преглед различптих поступака оптимизације примењених y управљању одржавањем
коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта показао je да ce већина
њих односи на поједине делове процеса управљања одржавањем. Међутим, алгоритам
претраге y правцу највећег градијента SDGSA превазилази то ограничење кроз развој
оптималне стратегије одржавања и рехабилитације од почетног до коначно одрживог
(тзв. steady-state) стања. Стога je SDGSA алгоритам изабран y овој дисертацији да y
комбинацији са LCCAGT покаже употребљивост овог другог на реалној студији случаја
за Србију.
Методологија за хармонизацију анализе на нивоу пројекта и на стратешком нивоу
анализе модела HDM-4 са циљем да ce развије оптимална стратегија рехабилитације за
путну мрежу y условима различитих буџетских ограничења je примењена y овој
дисертацији као покушај валидације модела LCCAGT. У ту сврху спроведена je анализа
на нивоу пројекта са оба модела, HDM-4 и LCCAGT, заједно са применом SDGSA
алгоритма, за развој оптималних стратегија рехабилитације за репрезентативне пухне
деонице на нивоу мреже. Упоређење резултата показује да y већини LCCAGT даје
сличне резултате y односу на исту анализу програмом HDM-4. Мање разлике између
LCCAGT и HDM-4 су објашњене y тези y светлу различитих приступа моделирању
ефката интервенција. Штавише, примена LCCAGT, поред тога што je сама апликација
кориснички оријентисана, омогућава значајне уштеде y времену.
Истраживање je такође показало да ce резултати анализе помоћу LCCAGT применом
SDGSA алгоритма могу користити y комбинацији са Expenditure Budgeting Model
(ЕВМ) који je саставни део програма HDM-4, за генерисање оптималне стратегије
одржавања на нивоу мреже y оквиру буџетских ограничења.",
title = "Оптимизација одржавања коловозних конструкција, Optimization of Pavement Maintenance",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812"
}
Mladenović, G.. (2008). Оптимизација одржавања коловозних конструкција. .
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812
Mladenović G. Оптимизација одржавања коловозних конструкција. 2008;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812 .
Mladenović, Goran, "Оптимизација одржавања коловозних конструкција" (2008),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB