ГраФар - репозиторијум Грађевинског факултета
Грађевински факултет Универзитета у Београду
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   ГраФар - репозиторијум Грађевинског факултета
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед рада
  •   ГраФар - репозиторијум Грађевинског факултета
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Drainage of bridge decks in urban environment

Odvodnjavanje mostova u urbanim sredinama

Нема приказа
Аутори
Despotović, Jovan
Jovanović, Zoran
Plavšić, Jasna
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Storm water drainage from buildings, motorways, airports or bridges is a complex task for design engineers. Bridge design deals not only with structural aspects, but with driving safety during heavy rainfall as well. To reduce the potential for hydroplaning, it is necessary to take into account all important factors such as design vehicle speed, longitudinal and lateral slopes, pavement width, allowable water spread on traffic lanes, pavement material etc. In the paper the authors discuss the most important aspects of road and bridge surface drainage, based on own experience and up-to-date design standards and practices. In general, the following aspects are covered: Determination of design storms and corresponding design hydrographs for storm runoff in urban areas, as a basis for design of inlet spacing and capacity, pipe network and runoff detention facilities. Elements and structures for surface runoff collection, conveyance, treatment and discharging. Some structural elements perti...nent to surface drainage system design of bridges in urban areas.

Odvođenje kišnih voda sa objekata visokogradnje, autoputeva, aerodroma i mostova predstavlja veoma složen zadatak za projektante. Projektovanje nivelete mosta i nagiba kolovoza nije samo konstruktivno pitanje, već i pitanje sigurnosti vožnje pri projektovanim brzinama kretanja vozila u uslovima jakih kiša. Da ne bi došlo do gubljenja sposobnosti upravljanja vozilom, izazvanim lošim prijanjanjem točkova za vlažan asfalt, odnosno filmom vode na njemu (akvaplaning), potrebno je uskladiti dozvoljenu brzinu vozila, podužne i poprečne nagibe, širinu kolovoza, zaustavne trake ili trake u kojoj može da teče voda, vrstu podloge itd. U ovom radu autori iznose najvažnije aspekte odvođenja kišnih voda sa mostova, na osnovu sopstvenog iskustva i savremenih preporuka i regulative. U načelu, obradiće se sledeći aspekti: Određivanje merodavnih računskih kiša i odgovarajućih hidrograma oticaja kišnih voda kao osnove za raspoređivanje slivnika, cevi i retenzija. Elementi i objekti za usmeravanje, kanali...sanje, ispuštanje i prečišćavanje kišnog oticaja. Konstruktivni elementi u okviru sistema za kanalisanje i prečišćavanje kišnih voda na mostovima.

Кључне речи:
surface drainage / roads / bridges / inlets / runoff / storm water / odvodnjavanje / putevi / mostovi / slivnici / oticaj / kišne vode
Извор:
Građevinski kalendar, 2009, 41, 404-458
Издавач:
  • Savez građevinskih inženjera Srbije, Beograd

ISSN: 0352-2733

[ Google Scholar ]
URI
http://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/226
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Катедра за хидротехнику и водно-еколошко инжењерство
Институција
GraFar
TY  - JOUR
AU  - Despotović, Jovan
AU  - Jovanović, Zoran
AU  - Plavšić, Jasna
PY  - 2009
UR  - http://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/226
AB  - Storm water drainage from buildings, motorways, airports or bridges is a complex task for design engineers. Bridge design deals not only with structural aspects, but with driving safety during heavy rainfall as well. To reduce the potential for hydroplaning, it is necessary to take into account all important factors such as design vehicle speed, longitudinal and lateral slopes, pavement width, allowable water spread on traffic lanes, pavement material etc. In the paper the authors discuss the most important aspects of road and bridge surface drainage, based on own experience and up-to-date design standards and practices. In general, the following aspects are covered: Determination of design storms and corresponding design hydrographs for storm runoff in urban areas, as a basis for design of inlet spacing and capacity, pipe network and runoff detention facilities. Elements and structures for surface runoff collection, conveyance, treatment and discharging. Some structural elements pertinent to surface drainage system design of bridges in urban areas.
AB  - Odvođenje kišnih voda sa objekata visokogradnje, autoputeva, aerodroma i mostova predstavlja veoma složen zadatak za projektante. Projektovanje nivelete mosta i nagiba kolovoza nije samo konstruktivno pitanje, već i pitanje sigurnosti vožnje pri projektovanim brzinama kretanja vozila u uslovima jakih kiša. Da ne bi došlo do gubljenja sposobnosti upravljanja vozilom, izazvanim lošim prijanjanjem točkova za vlažan asfalt, odnosno filmom vode na njemu (akvaplaning), potrebno je uskladiti dozvoljenu brzinu vozila, podužne i poprečne nagibe, širinu kolovoza, zaustavne trake ili trake u kojoj može da teče voda, vrstu podloge itd. U ovom radu autori iznose najvažnije aspekte odvođenja kišnih voda sa mostova, na osnovu sopstvenog iskustva i savremenih preporuka i regulative. U načelu, obradiće se sledeći aspekti: Određivanje merodavnih računskih kiša i odgovarajućih hidrograma oticaja kišnih voda kao osnove za raspoređivanje slivnika, cevi i retenzija. Elementi i objekti za usmeravanje, kanalisanje, ispuštanje i prečišćavanje kišnog oticaja. Konstruktivni elementi u okviru sistema za kanalisanje i prečišćavanje kišnih voda na mostovima.
PB  - Savez građevinskih inženjera Srbije, Beograd
T2  - Građevinski kalendar
T1  - Drainage of bridge decks in urban environment
T1  - Odvodnjavanje mostova u urbanim sredinama
EP  - 458
IS  - 41
SP  - 404
ER  - 
@article{
author = "Despotović, Jovan and Jovanović, Zoran and Plavšić, Jasna",
year = "2009",
url = "http://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/226",
abstract = "Storm water drainage from buildings, motorways, airports or bridges is a complex task for design engineers. Bridge design deals not only with structural aspects, but with driving safety during heavy rainfall as well. To reduce the potential for hydroplaning, it is necessary to take into account all important factors such as design vehicle speed, longitudinal and lateral slopes, pavement width, allowable water spread on traffic lanes, pavement material etc. In the paper the authors discuss the most important aspects of road and bridge surface drainage, based on own experience and up-to-date design standards and practices. In general, the following aspects are covered: Determination of design storms and corresponding design hydrographs for storm runoff in urban areas, as a basis for design of inlet spacing and capacity, pipe network and runoff detention facilities. Elements and structures for surface runoff collection, conveyance, treatment and discharging. Some structural elements pertinent to surface drainage system design of bridges in urban areas., Odvođenje kišnih voda sa objekata visokogradnje, autoputeva, aerodroma i mostova predstavlja veoma složen zadatak za projektante. Projektovanje nivelete mosta i nagiba kolovoza nije samo konstruktivno pitanje, već i pitanje sigurnosti vožnje pri projektovanim brzinama kretanja vozila u uslovima jakih kiša. Da ne bi došlo do gubljenja sposobnosti upravljanja vozilom, izazvanim lošim prijanjanjem točkova za vlažan asfalt, odnosno filmom vode na njemu (akvaplaning), potrebno je uskladiti dozvoljenu brzinu vozila, podužne i poprečne nagibe, širinu kolovoza, zaustavne trake ili trake u kojoj može da teče voda, vrstu podloge itd. U ovom radu autori iznose najvažnije aspekte odvođenja kišnih voda sa mostova, na osnovu sopstvenog iskustva i savremenih preporuka i regulative. U načelu, obradiće se sledeći aspekti: Određivanje merodavnih računskih kiša i odgovarajućih hidrograma oticaja kišnih voda kao osnove za raspoređivanje slivnika, cevi i retenzija. Elementi i objekti za usmeravanje, kanalisanje, ispuštanje i prečišćavanje kišnog oticaja. Konstruktivni elementi u okviru sistema za kanalisanje i prečišćavanje kišnih voda na mostovima.",
publisher = "Savez građevinskih inženjera Srbije, Beograd",
journal = "Građevinski kalendar",
title = "Drainage of bridge decks in urban environment, Odvodnjavanje mostova u urbanim sredinama",
pages = "458-404",
number = "41"
}
Despotović J, Jovanović Z, Plavšić J. Odvodnjavanje mostova u urbanim sredinama. Građevinski kalendar. 2009;(41):404-458
Despotović, J., Jovanović, Z.,& Plavšić, J. (2009). Odvodnjavanje mostova u urbanim sredinama.
Građevinski kalendarSavez građevinskih inženjera Srbije, Beograd.(41), 404-458.
Despotović Jovan, Jovanović Zoran, Plavšić Jasna, "Odvodnjavanje mostova u urbanim sredinama", no. 41 (2009):404-458

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О ГраФару – Репозиторијуму Грађевинског факултета | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О ГраФару – Репозиторијуму Грађевинског факултета | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB