Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila
Apstrakt
Projektovanje površinskih raskrsnica, parkinga, autobuskih stajališta i drugih objekata putne infrastrukture
danas je praktično neizvodljivo bez korišćenja modernih softvera za kontrolu prohodnosti vozila. Trenutno je na tržištu
dostupan veliki broj sofverskih alata, baziranih na različitim matematičkim modelima, za simulaciju kretanja svih
kategorija vozila u CAD okruženju. Međutim, da bi se ocenila realna tačnost komercijalnih softverskih aplikacija,
neophodno je pripremiti i obaviti testove pouzdanosti poređenjem krivih prohodnosti dobijenih iz softvera sa snimljenim
graničnim trajektorijama vozila. Da bi se na osnovu stvarnog ponašanja vozila izmerile njegove granične trajektorije
organizuju se eksperimentalne vožnje izabranih testnih vozila na specijalno pripremljenim poligonima. U ovom radu biće
razmatrane i međusobno upoređene najzastupljenije eskperimentalne metode za određivanje graničnih krivih
prohodnosti realnih vozila. Pored tačnosti snimljenih trajektorija najistu...renijih tačaka na karoseriji vozila, veoma bitni
parametri su brzina obrade snimljenih rezultata, potrebno vreme za montažu odgovarajuće opreme na testna vozila, kao
i priprema poligona za eksperimentalne vožnje. Na kraju rada date su i važne preporuke za izbor odgovarajuće
eksperimentalne metode za ocenu pouzdanosti softverskih rešenja.
Ključne reči:
granične krive prohodnosti / offtracking / GNSS / GPS / frekvencija merenja / tačnost pozicioniranjaIzvor:
Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova, 2018, 134-145Izdavač:
- Beograd: Srpsko društvo za puteve "Via-Vita"
Kolekcije
Institucija/grupa
GraFarTY - CONF AU - Ilić, Vladan AU - Gavran, Dejan AU - Fric, Sanja AU - Trpčevski, Filip AU - Vranjevac, Stefan PY - 2018 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2313 AB - Projektovanje površinskih raskrsnica, parkinga, autobuskih stajališta i drugih objekata putne infrastrukture danas je praktično neizvodljivo bez korišćenja modernih softvera za kontrolu prohodnosti vozila. Trenutno je na tržištu dostupan veliki broj sofverskih alata, baziranih na različitim matematičkim modelima, za simulaciju kretanja svih kategorija vozila u CAD okruženju. Međutim, da bi se ocenila realna tačnost komercijalnih softverskih aplikacija, neophodno je pripremiti i obaviti testove pouzdanosti poređenjem krivih prohodnosti dobijenih iz softvera sa snimljenim graničnim trajektorijama vozila. Da bi se na osnovu stvarnog ponašanja vozila izmerile njegove granične trajektorije organizuju se eksperimentalne vožnje izabranih testnih vozila na specijalno pripremljenim poligonima. U ovom radu biće razmatrane i međusobno upoređene najzastupljenije eskperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti realnih vozila. Pored tačnosti snimljenih trajektorija najisturenijih tačaka na karoseriji vozila, veoma bitni parametri su brzina obrade snimljenih rezultata, potrebno vreme za montažu odgovarajuće opreme na testna vozila, kao i priprema poligona za eksperimentalne vožnje. Na kraju rada date su i važne preporuke za izbor odgovarajuće eksperimentalne metode za ocenu pouzdanosti softverskih rešenja. PB - Beograd: Srpsko društvo za puteve "Via-Vita" C3 - Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova T1 - Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila EP - 145 SP - 134 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2313 ER -
@conference{ author = "Ilić, Vladan and Gavran, Dejan and Fric, Sanja and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan", year = "2018", abstract = "Projektovanje površinskih raskrsnica, parkinga, autobuskih stajališta i drugih objekata putne infrastrukture danas je praktično neizvodljivo bez korišćenja modernih softvera za kontrolu prohodnosti vozila. Trenutno je na tržištu dostupan veliki broj sofverskih alata, baziranih na različitim matematičkim modelima, za simulaciju kretanja svih kategorija vozila u CAD okruženju. Međutim, da bi se ocenila realna tačnost komercijalnih softverskih aplikacija, neophodno je pripremiti i obaviti testove pouzdanosti poređenjem krivih prohodnosti dobijenih iz softvera sa snimljenim graničnim trajektorijama vozila. Da bi se na osnovu stvarnog ponašanja vozila izmerile njegove granične trajektorije organizuju se eksperimentalne vožnje izabranih testnih vozila na specijalno pripremljenim poligonima. U ovom radu biće razmatrane i međusobno upoređene najzastupljenije eskperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti realnih vozila. Pored tačnosti snimljenih trajektorija najisturenijih tačaka na karoseriji vozila, veoma bitni parametri su brzina obrade snimljenih rezultata, potrebno vreme za montažu odgovarajuće opreme na testna vozila, kao i priprema poligona za eksperimentalne vožnje. Na kraju rada date su i važne preporuke za izbor odgovarajuće eksperimentalne metode za ocenu pouzdanosti softverskih rešenja.", publisher = "Beograd: Srpsko društvo za puteve "Via-Vita"", journal = "Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova", title = "Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila", pages = "145-134", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2313" }
Ilić, V., Gavran, D., Fric, S., Trpčevski, F.,& Vranjevac, S.. (2018). Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila. in Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova Beograd: Srpsko društvo za puteve "Via-Vita"., 134-145. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2313
Ilić V, Gavran D, Fric S, Trpčevski F, Vranjevac S. Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila. in Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova. 2018;:134-145. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2313 .
Ilić, Vladan, Gavran, Dejan, Fric, Sanja, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, "Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila" in Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova (2018):134-145, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2313 .