GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Прилог теорији спрезања дрвених ламелираних носача карбонским влакнима

Contribution to the theory of coupling of wooden laminated girders by carbon fibers

Thumbnail
2014
Disertacija3935.pdf (11.01Mb)
Authors
Solarov, Radivoj P.
Contributors
Glišić, Milan
Okrajnov Bajić, Ruža
Koprivica, Suzana
Doctoral thesis
Metadata
Show full item record
Abstract
Предмет истраживања је понашање статички оптерећених ламелираних дрвених греда ојачаних карбонским тракама. Циљ истраживања је развој методологије за санацију и ојачање ламелираних (GluLam – Glued Laminated) и стандардних дрвених носача спрезањем карбонским влакнима (FRP – Fiber Reinforcement Polymer) и указивање на предности таквог поступка у односу на уобичајене „класичне“ начине санације. Поред тога, у резултате истраживања спада и формулисање МКЕ (метода коначних елемената) нумеричког модела за анализу и прорачун оваквих конструкцијских елемената.Карбонске траке, као производ од карбонских влакана, имају изузетне перформансе носивости и еластичности, чак вишеструко веће од челичних трака истих попречних пресека. Експериментална истраживања у овој дисертацији спроведена су на девет различитих узорака дрвених носача подељених у три групе, који се разликују по облику попречног пресека, положају и величини употребљене карбонске траке. У нумеричким истраживањима понашање ојачаних греда ...је моделирано применом МКЕ софтвера AxisVM. Резултати проистекли из овог истраживања могу да буду основа за развој концепта и других видова ојачања код дрвених лепљених ламелираних носача.Комерцијални аспект истраживања јесте стварање могућности за масовнију употребу карбонских трака у санацији и ојачању стандардних и ламелираних дрвених носача, склопова и конструкција у целини. У том смислу урађена је и технолошко-економска анализа поступака ојачања.У закљуцима рада се на основу изведених анализе на узорцима указује се на предности које су уочене на ојачаним узорцима које чине носачи од лепљеног ламелираног дрвета. Примена поступака ојачања дрвених носача коришћењем карбонских трака даје највећи економски учинак код санација објеката који садрже деформисане дрвене носаче.

The research presented in this dissertation is about the behavior of statically loaded laminated wooden beams reinforced with carbon strips. The aim of the research is to develop methodologies for the rehabilitation and reinforcement of laminated (Glulam - Glued Laminated) and standard wooden beam coupling with carbon fiber (FRP - Fiber Reinforcement Polymer) and to prove advantages over the usual "classical" methods of rehabilitation. Beside this, the result of research is creation of FEM (Finite Element) numerical model for the analysis and calculation of these structural elements.Carbon strips, which product of the carbon fibers, have excellent flexibility and capacity performance, even several times higher than the corresponding steel strips of the same cross section. Experimental studies in this thesis were carried out on nine different models of wooden beams divided into three groups, which differ in cross-sectional shape and the position and size of the used carbon-fiber reinfor...cement tape. In numerical studies the behavior of strengthened beams is modeled by FEM software AxisVM. Results emerged from this research can be the basis for developing the concept of calculation and design of timber-reinforced composite structures in general.Commercial goal of research is to create opportunities for mass production of carbon fiber in the repair and reinforcement of standard and laminated wooden structures, components and whole structures. In this sense, an tehnological economic analysis of reinforcement procedures is done.Research results presented in this study should be interestig indicators for designers and constructors in strengthening of wooden constructions.Conclusions of this research based on derived analysis of samples show the benefits which have been observed on reinforced samples which include carriers of laminated wood.Application of reinforced wooden carriers and the use of carbon strips give the most economic benefit in reconstruction of buildings which contain deformed wooden carriers.

Keywords:
oјачање / strengthening / FRP composites / wood-GLULAM glued / laminated beams / testing of samples / computational model / tehnological-economic analysis / FRP карбонске траке / GLULAM-дрвени лепљени ламелирани носачи / испитивање узорака / рачунски модел / технолошко-економска анализа
Source:
Универзитет у Београду, 24-12-2014
Publisher:
  • Универзитет у Београду, Грађевински факултет
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5954
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3337
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5954
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11804/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513010065
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2733
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Докторске дисертације / Doctoral dissertations
Institution/Community
GraFar
TY  - THES
AU  - Solarov, Radivoj P.
PY  - 2014-12-24
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3337
UR  - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5954
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11804/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513010065
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2733
AB  - Предмет истраживања је понашање статички оптерећених ламелираних дрвених греда ојачаних карбонским тракама. Циљ истраживања је развој методологије за санацију и ојачање ламелираних (GluLam – Glued Laminated) и стандардних дрвених носача спрезањем карбонским влакнима (FRP – Fiber Reinforcement Polymer) и указивање на предности таквог поступка у односу на уобичајене „класичне“ начине санације. Поред тога, у резултате истраживања спада и формулисање МКЕ (метода коначних елемената) нумеричког модела за анализу и прорачун оваквих конструкцијских елемената.Карбонске траке, као производ од карбонских влакана, имају изузетне перформансе носивости и еластичности, чак вишеструко веће од челичних трака истих попречних пресека. Експериментална истраживања у овој дисертацији спроведена су на девет различитих узорака дрвених носача подељених у три групе, који се разликују по облику попречног пресека, положају и величини употребљене карбонске траке. У нумеричким истраживањима понашање ојачаних греда је моделирано применом МКЕ софтвера AxisVM. Резултати проистекли из овог истраживања могу да буду основа за развој концепта и других видова ојачања код дрвених лепљених ламелираних носача.Комерцијални аспект истраживања јесте стварање могућности за масовнију употребу карбонских трака у санацији и ојачању стандардних и ламелираних дрвених носача, склопова и конструкција у целини. У том смислу урађена је и технолошко-економска анализа поступака ојачања.У закљуцима рада се на основу изведених анализе на узорцима указује се на предности које су уочене на ојачаним узорцима које чине носачи од лепљеног ламелираног дрвета. Примена поступака ојачања дрвених носача коришћењем карбонских трака даје највећи економски учинак код санација објеката који садрже деформисане дрвене носаче.
AB  - The research presented in this dissertation is about the behavior of statically loaded laminated wooden beams reinforced with carbon strips. The aim of the research is to develop methodologies for the rehabilitation and reinforcement of laminated (Glulam - Glued Laminated) and standard wooden beam coupling with carbon fiber (FRP - Fiber Reinforcement Polymer) and to prove advantages over the usual "classical" methods of rehabilitation. Beside this, the result of research is creation of FEM (Finite Element) numerical model for the analysis and calculation of these structural elements.Carbon strips, which product of the carbon fibers, have excellent flexibility and capacity performance, even several times higher than the corresponding steel strips of the same cross section. Experimental studies in this thesis were carried out on nine different models of wooden beams divided into three groups, which differ in cross-sectional shape and the position and size of the used carbon-fiber reinforcement tape. In numerical studies the behavior of strengthened beams is modeled by FEM software AxisVM. Results emerged from this research can be the basis for developing the concept of calculation and design of timber-reinforced composite structures in general.Commercial goal of research is to create opportunities for mass production of carbon fiber in the repair and reinforcement of standard and laminated wooden structures, components and whole structures. In this sense, an tehnological economic analysis of reinforcement procedures is done.Research results presented in this study should be interestig indicators for designers and constructors in strengthening of wooden constructions.Conclusions of this research based on derived analysis of samples show the benefits which have been observed on reinforced samples which include carriers of laminated wood.Application of reinforced wooden carriers and the use of carbon strips give the most economic benefit in reconstruction of buildings which contain deformed wooden carriers.
PB  - Универзитет у Београду, Грађевински факултет
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Прилог теорији спрезања дрвених ламелираних носача карбонским влакнима
T1  - Contribution to the theory of coupling of wooden laminated girders by carbon fibers
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5954
ER  - 
@phdthesis{
author = "Solarov, Radivoj P.",
year = "2014-12-24",
abstract = "Предмет истраживања је понашање статички оптерећених ламелираних дрвених греда ојачаних карбонским тракама. Циљ истраживања је развој методологије за санацију и ојачање ламелираних (GluLam – Glued Laminated) и стандардних дрвених носача спрезањем карбонским влакнима (FRP – Fiber Reinforcement Polymer) и указивање на предности таквог поступка у односу на уобичајене „класичне“ начине санације. Поред тога, у резултате истраживања спада и формулисање МКЕ (метода коначних елемената) нумеричког модела за анализу и прорачун оваквих конструкцијских елемената.Карбонске траке, као производ од карбонских влакана, имају изузетне перформансе носивости и еластичности, чак вишеструко веће од челичних трака истих попречних пресека. Експериментална истраживања у овој дисертацији спроведена су на девет различитих узорака дрвених носача подељених у три групе, који се разликују по облику попречног пресека, положају и величини употребљене карбонске траке. У нумеричким истраживањима понашање ојачаних греда је моделирано применом МКЕ софтвера AxisVM. Резултати проистекли из овог истраживања могу да буду основа за развој концепта и других видова ојачања код дрвених лепљених ламелираних носача.Комерцијални аспект истраживања јесте стварање могућности за масовнију употребу карбонских трака у санацији и ојачању стандардних и ламелираних дрвених носача, склопова и конструкција у целини. У том смислу урађена је и технолошко-економска анализа поступака ојачања.У закљуцима рада се на основу изведених анализе на узорцима указује се на предности које су уочене на ојачаним узорцима које чине носачи од лепљеног ламелираног дрвета. Примена поступака ојачања дрвених носача коришћењем карбонских трака даје највећи економски учинак код санација објеката који садрже деформисане дрвене носаче., The research presented in this dissertation is about the behavior of statically loaded laminated wooden beams reinforced with carbon strips. The aim of the research is to develop methodologies for the rehabilitation and reinforcement of laminated (Glulam - Glued Laminated) and standard wooden beam coupling with carbon fiber (FRP - Fiber Reinforcement Polymer) and to prove advantages over the usual "classical" methods of rehabilitation. Beside this, the result of research is creation of FEM (Finite Element) numerical model for the analysis and calculation of these structural elements.Carbon strips, which product of the carbon fibers, have excellent flexibility and capacity performance, even several times higher than the corresponding steel strips of the same cross section. Experimental studies in this thesis were carried out on nine different models of wooden beams divided into three groups, which differ in cross-sectional shape and the position and size of the used carbon-fiber reinforcement tape. In numerical studies the behavior of strengthened beams is modeled by FEM software AxisVM. Results emerged from this research can be the basis for developing the concept of calculation and design of timber-reinforced composite structures in general.Commercial goal of research is to create opportunities for mass production of carbon fiber in the repair and reinforcement of standard and laminated wooden structures, components and whole structures. In this sense, an tehnological economic analysis of reinforcement procedures is done.Research results presented in this study should be interestig indicators for designers and constructors in strengthening of wooden constructions.Conclusions of this research based on derived analysis of samples show the benefits which have been observed on reinforced samples which include carriers of laminated wood.Application of reinforced wooden carriers and the use of carbon strips give the most economic benefit in reconstruction of buildings which contain deformed wooden carriers.",
publisher = "Универзитет у Београду, Грађевински факултет",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Прилог теорији спрезања дрвених ламелираних носача карбонским влакнима, Contribution to the theory of coupling of wooden laminated girders by carbon fibers",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5954"
}
Solarov, R. P.. (2014-12-24). Прилог теорији спрезања дрвених ламелираних носача карбонским влакнима. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Грађевински факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5954
Solarov RP. Прилог теорији спрезања дрвених ламелираних носача карбонским влакнима. in Универзитет у Београду. 2014;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5954 .
Solarov, Radivoj P., "Прилог теорији спрезања дрвених ламелираних носача карбонским влакнима" in Универзитет у Београду (2014-12-24),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5954 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB