GraFar - Repository of the Faculty of Civil Engineering
Faculty of Civil Engineering of the University of Belgrade
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inovativni materijali I tehnologije za izgradnju puteva

Thumbnail
2022
bitstream_11115.pdf (907.5Kb)
Authors
Cvetanović, Aleksandar
Mladenović, Goran
Orešković, Marko
Contributors
Jevtić, Dragica
Stevanović, Boško
Zakić, Dimitrije
Book part (Accepted Version)
,
Univerzitet u Beogradu - Gradjevinski fakultet
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду је дат приказ неколико иновативних технолошких решења чија се примена може очекивати у будућности у контексту све оштријих захтева у погледу саобраћајног оптерећења и услова околине, имајући у виду специфичан утицај климатских промена на путну инфраструктуру, а поштујући принципе одрживог развоја. Посебно су прказане могућности модификације битумена и асфалтних мешавина са отпадном гумом и пластиком, производња и уграђивање асфалтних мешавина по топлом поступку, као и поступци за само-зацељивање асфалтних слојева. Применом ових поступака омогућава се побољшање карактеристика асфалтних слојева и њиховог експлоатационог века, смањење трошкова одржавања, и смањење негативног утицаја на околину проузрокованог радовима на изградњи и одржавању путева.
The paper presents several innovative technologies whose implementation can be expected in the future in the context of increasingly demanding requirements regarding traffic loading and environmental conditions, bearing in mind the specific impact of climate change on road infrastructure, while respecting the principles of sustainable development. In particular, the possibilities of modifying bitumen and asphalt mixtures with waste rubber and plastic, production and compaction of warm asphalt mixtures, as well as procedures for self-healing of asphalt layers are shown. By applying these procedures, it is possible to improve the characteristics of asphalt layers and their operational life, reduce maintenance costs, and reduce the negative impact on the environment caused by road construction and maintenance works.
Keywords:
мешавине / отпадна гума / пластика / мешавине по топлом поступку / само-зацељење / asphalt mixtures / waste rubber / plastic / warm asphalt mixtures / self-healing
Source:
Materijali i konstrukcije u savremenom gradjevinarstvu, 2022
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Gradjevinski fakultet
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200092 (University of Belgrade, Faculty of Civil Engineering) (RS-200092)

ISBN: 978-86-7518-232-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2920
URI
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2920
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Катедра за путеве, аеродроме и железнице
Institution/Community
GraFar
TY  - CHAP
AU  - Cvetanović, Aleksandar
AU  - Mladenović, Goran
AU  - Orešković, Marko
PY  - 2022
UR  - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2920
AB  - У раду је дат приказ неколико иновативних технолошких решења чија се примена може очекивати у будућности у контексту све оштријих захтева у погледу саобраћајног оптерећења и услова околине, имајући у виду специфичан утицај климатских промена на путну инфраструктуру, а поштујући принципе одрживог развоја.
Посебно су прказане могућности модификације битумена и асфалтних мешавина са отпадном гумом и пластиком, производња и уграђивање асфалтних мешавина по топлом поступку, као и поступци за само-зацељивање асфалтних слојева.
Применом ових поступака омогућава се побољшање карактеристика асфалтних слојева и њиховог експлоатационог века, смањење трошкова одржавања, и смањење негативног утицаја на околину проузрокованог радовима на изградњи и одржавању путева.
AB  - The paper presents several innovative technologies whose implementation can be expected in the future in the context of increasingly demanding requirements regarding traffic loading and environmental conditions, bearing in mind the specific impact of climate change on road infrastructure, while respecting the principles of sustainable development.
In particular, the possibilities of modifying bitumen and asphalt mixtures with waste rubber and plastic, production and compaction of warm asphalt mixtures, as well as procedures for self-healing of asphalt layers are shown.
By applying these procedures, it is possible to improve the characteristics of asphalt layers and their operational life, reduce maintenance costs, and reduce the negative impact on the environment caused by road construction and maintenance works.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Gradjevinski fakultet
T2  - Materijali i konstrukcije u savremenom gradjevinarstvu
T1  - Inovativni materijali I tehnologije za izgradnju puteva
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2920
ER  - 
@inbook{
author = "Cvetanović, Aleksandar and Mladenović, Goran and Orešković, Marko",
year = "2022",
abstract = "У раду је дат приказ неколико иновативних технолошких решења чија се примена може очекивати у будућности у контексту све оштријих захтева у погледу саобраћајног оптерећења и услова околине, имајући у виду специфичан утицај климатских промена на путну инфраструктуру, а поштујући принципе одрживог развоја.
Посебно су прказане могућности модификације битумена и асфалтних мешавина са отпадном гумом и пластиком, производња и уграђивање асфалтних мешавина по топлом поступку, као и поступци за само-зацељивање асфалтних слојева.
Применом ових поступака омогућава се побољшање карактеристика асфалтних слојева и њиховог експлоатационог века, смањење трошкова одржавања, и смањење негативног утицаја на околину проузрокованог радовима на изградњи и одржавању путева., The paper presents several innovative technologies whose implementation can be expected in the future in the context of increasingly demanding requirements regarding traffic loading and environmental conditions, bearing in mind the specific impact of climate change on road infrastructure, while respecting the principles of sustainable development.
In particular, the possibilities of modifying bitumen and asphalt mixtures with waste rubber and plastic, production and compaction of warm asphalt mixtures, as well as procedures for self-healing of asphalt layers are shown.
By applying these procedures, it is possible to improve the characteristics of asphalt layers and their operational life, reduce maintenance costs, and reduce the negative impact on the environment caused by road construction and maintenance works.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Gradjevinski fakultet",
journal = "Materijali i konstrukcije u savremenom gradjevinarstvu",
booktitle = "Inovativni materijali I tehnologije za izgradnju puteva",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2920"
}
Cvetanović, A., Mladenović, G.,& Orešković, M.. (2022). Inovativni materijali I tehnologije za izgradnju puteva. in Materijali i konstrukcije u savremenom gradjevinarstvu
Univerzitet u Beogradu - Gradjevinski fakultet..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2920
Cvetanović A, Mladenović G, Orešković M. Inovativni materijali I tehnologije za izgradnju puteva. in Materijali i konstrukcije u savremenom gradjevinarstvu. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2920 .
Cvetanović, Aleksandar, Mladenović, Goran, Orešković, Marko, "Inovativni materijali I tehnologije za izgradnju puteva" in Materijali i konstrukcije u savremenom gradjevinarstvu (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2920 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the GraFar Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB