Приказ основних података о документу
Korišćenje novih tehnoloških uređaja za testiranje i edukaciju dece
The use of new technological devices in testing and education of young children
dc.creator | Čičević, Svetlana | |
dc.creator | Dragović, Magdalena | |
dc.creator | Trifunović, Aleksandar | |
dc.creator | Lazarević, Dragan | |
dc.creator | Dobrodolac, Momčilo | |
dc.date.accessioned | 2023-04-28T07:10:05Z | |
dc.date.available | 2023-04-28T07:10:05Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6179-055-3 | |
dc.identifier.uri | https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3086 | |
dc.description.abstract | Rastući trend korišćenja uređaja povezanih na internet, posebno ekrana na dodir, tablet računara iliPC računara, podstiče napore da se unapredi metodologija edukacije i testiranja dece na ovom polju. Da bi se istražila ova nastojanja analiziran je tradicionalni i savremeni pristup testiranja dece uzrasta od 6 do 9 godina. Tradicionalni pristup uključuje testiranje na papiru, dok savremeni podrazumeva rešavanje istog problema na tablet računaru ili PC računaru. Za potrebe eksperimenta korišćen je neverbalni test koji se odnosi na prepoznavanje 2D i 3D geometrijskih oblika. Testiranje je sprovedeno na uzorku od 180 dece iz urbanih i ruralnih sredina. Rezultati prikazuju uzrastne i polne razlike, kao i razlike u postignuću na testovima između dece iz urbane i ruralne sredine. Cilj rada je da se ispitaju potencijalne razlike koje nastaju usled različitih pristupa testiranja i edukacije dece (tradicionalnog i savremenog). Na osnovu istraživanja, može se zaključiti da deca ispoljavaju veću motivaciju i postižu bolje rezultate u rešavanju zadataka kada koriste tablet računar iliPC računara. U skladu sa rezultatima rada, primena novih tehnologija u edukaciji dece može doprineti efikasnijem savladavanju sadržaja različitih kurseva, nego što je to slučaj kod klasičnog pristupa. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Centralni institut za konzervaciju, Beograd | sr |
dc.publisher | Naučno društvo za razvoj i afirmaciju novih tehnologija, Beograd | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Zbornik izabranih radova i izvoda prvog naučnog skupa Multidisciplinarni pristup kulturnoj baštini savremenim materijalima i tehnologijama | sr |
dc.subject | Deca (uzrast 6-9 godina) | sr |
dc.subject | tablet PC | sr |
dc.subject | testiranje | sr |
dc.subject | obrazovanje | sr |
dc.title | Korišćenje novih tehnoloških uređaja za testiranje i edukaciju dece | sr |
dc.title | The use of new technological devices in testing and education of young children | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.rights.holder | Centralni institut za konzervaciju, Beograd i Naučno društvo za razvoj i afirmaciju novih tehnologija, Beograd | sr |
dc.citation.epage | 100 | |
dc.citation.spage | 99 | |
dc.identifier.fulltext | http://grafar.grf.bg.ac.rs/bitstream/id/11702/bitstream_11702.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3086 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |