Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine
2023
Преузимање 🢃
Аутори
Milovanović, NikolaGavran, Dejan
Fric, Sanja
Ilić, Vladan
Trpčevski, Filip
Vranjevac, Stefan
Lukić, Miloš
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Jedna od najvažnijih aktivnosti prilikom izgradnje auto-puteva ili velikih površinskih objekata jesu zemljani radovi, odnosno proces repetitivnih ciklusa iskopavanja, transporta i nasipanja. Ova aktivnost je izrazito finansijski zahtevna i ima veliki efekat na životnu sredinu. Efikasan plan alokacije zemljanih masa značajno smanjuje vreme i ukupne troškove, kao i emisiju neželjenih gasova u atmosferu. U osnovi optimizacije zemljanih radova stoji transportna
kojom se minimizira ukupna dužina transporta materijala na relaciji usek-nasip. Ovo rešenje najčešće podrazumeva deljenje radnog prostora u jedinice formata ćelija. Sa druge strane, vremenska komponenta neophodna za realistično rešenje transportnog problema najčešće nije poznata unapred. Pod vremenskom komponentom podrazumeva se realističan redosled pristupanja radovima u pojedinim ćelijama, bilo da se radi o redosledu iskopa ili o redosledu
nasipanja. Pored toga, važno je uzeti u obzir i kvalitet materijala, tehničke specifikaci...je, raspoloživu mehanizaciju, kao i položaj frontova kojima će se pristupiti pojedinim grupama ćelija. U okviru ovog rada dat je pregled postojećih metoda za optimizaciju zemljanih radova, kao i inovativan dinamički pristup zasnovan na laminarno organizovanim ćelijama.
Кључне речи:
planiranje / putogradnja / zemljani radovi / optimizacijaИзвор:
2023Издавач:
- Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"
Институција/група
GraFarTY - CONF AU - Milovanović, Nikola AU - Gavran, Dejan AU - Fric, Sanja AU - Ilić, Vladan AU - Trpčevski, Filip AU - Vranjevac, Stefan AU - Lukić, Miloš PY - 2023 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3284 AB - Jedna od najvažnijih aktivnosti prilikom izgradnje auto-puteva ili velikih površinskih objekata jesu zemljani radovi, odnosno proces repetitivnih ciklusa iskopavanja, transporta i nasipanja. Ova aktivnost je izrazito finansijski zahtevna i ima veliki efekat na životnu sredinu. Efikasan plan alokacije zemljanih masa značajno smanjuje vreme i ukupne troškove, kao i emisiju neželjenih gasova u atmosferu. U osnovi optimizacije zemljanih radova stoji transportna kojom se minimizira ukupna dužina transporta materijala na relaciji usek-nasip. Ovo rešenje najčešće podrazumeva deljenje radnog prostora u jedinice formata ćelija. Sa druge strane, vremenska komponenta neophodna za realistično rešenje transportnog problema najčešće nije poznata unapred. Pod vremenskom komponentom podrazumeva se realističan redosled pristupanja radovima u pojedinim ćelijama, bilo da se radi o redosledu iskopa ili o redosledu nasipanja. Pored toga, važno je uzeti u obzir i kvalitet materijala, tehničke specifikacije, raspoloživu mehanizaciju, kao i položaj frontova kojima će se pristupiti pojedinim grupama ćelija. U okviru ovog rada dat je pregled postojećih metoda za optimizaciju zemljanih radova, kao i inovativan dinamički pristup zasnovan na laminarno organizovanim ćelijama. PB - Srpsko drustvo za puteve "Via Vita" T1 - Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284 ER -
@conference{ author = "Milovanović, Nikola and Gavran, Dejan and Fric, Sanja and Ilić, Vladan and Trpčevski, Filip and Vranjevac, Stefan and Lukić, Miloš", year = "2023", abstract = "Jedna od najvažnijih aktivnosti prilikom izgradnje auto-puteva ili velikih površinskih objekata jesu zemljani radovi, odnosno proces repetitivnih ciklusa iskopavanja, transporta i nasipanja. Ova aktivnost je izrazito finansijski zahtevna i ima veliki efekat na životnu sredinu. Efikasan plan alokacije zemljanih masa značajno smanjuje vreme i ukupne troškove, kao i emisiju neželjenih gasova u atmosferu. U osnovi optimizacije zemljanih radova stoji transportna kojom se minimizira ukupna dužina transporta materijala na relaciji usek-nasip. Ovo rešenje najčešće podrazumeva deljenje radnog prostora u jedinice formata ćelija. Sa druge strane, vremenska komponenta neophodna za realistično rešenje transportnog problema najčešće nije poznata unapred. Pod vremenskom komponentom podrazumeva se realističan redosled pristupanja radovima u pojedinim ćelijama, bilo da se radi o redosledu iskopa ili o redosledu nasipanja. Pored toga, važno je uzeti u obzir i kvalitet materijala, tehničke specifikacije, raspoloživu mehanizaciju, kao i položaj frontova kojima će se pristupiti pojedinim grupama ćelija. U okviru ovog rada dat je pregled postojećih metoda za optimizaciju zemljanih radova, kao i inovativan dinamički pristup zasnovan na laminarno organizovanim ćelijama.", publisher = "Srpsko drustvo za puteve "Via Vita"", title = "Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284" }
Milovanović, N., Gavran, D., Fric, S., Ilić, V., Trpčevski, F., Vranjevac, S.,& Lukić, M.. (2023). Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine. Srpsko drustvo za puteve "Via Vita".. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284
Milovanović N, Gavran D, Fric S, Ilić V, Trpčevski F, Vranjevac S, Lukić M. Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine. 2023;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284 .
Milovanović, Nikola, Gavran, Dejan, Fric, Sanja, Ilić, Vladan, Trpčevski, Filip, Vranjevac, Stefan, Lukić, Miloš, "Uticaj prostorne i vremenske optimizacije rasporeda zemljanih masa na stanje životne sredine" (2023), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3284 .