Mogućnosti za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza
Possibilities for measuring the thickness of the water film on the road surface
2024
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U projektu RESAFE (Road and Environmental Safety related to water – pavement interactions) koji se realizuje u okviru nacionalnog programa PRIZMA, jedan od ciljeva je izrada alata REST (Road and Environmental Safety Toolkit) za procenu sigurnosti puteva tokom kišnih epizoda u pogledu akvaplaninga kao i uticaj te vode na životnu sredinu. Važan element projekta je i eksperimentalna provera uticaja padavina na uslove na putu u laboratorijskim uslovima kao i u kontrolisanim terenskim uslovima. Pored poznavanja intenziteta padavina, debljina vodenog filma je jedna od ključnih veličina. Merenjima treba detektovati granicu akvaplaninga od oko 0,8 mm. Potreban opseg merenja debljine vodenog filma od 0,1 – 0,2 do 4 mm, sa rezolucijom boljom od 0,1 mm što isključuje mogućnosti primene „klasičnih“ sistema za merenje nivoa vode. U radu se daje pregled mogućih metoda za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza: optičke, radarske i kapacitivne. Pored fizičkog principa merenja, u radu se z...a svaku od metoda navode i njena ograničenja, faktori koji utiču na pouzdanost merenja (temperatura, prisustvo soli tokom zimskog perioda, zamrzavanje vodenog filma, uticaj saobraćaja i slično) kao i okvirna cena. Na kraju rada se predlaže i metoda koja će se primenjivati u projektu RESAFE, s obzirom na striktna ograničenja budžeta.
In the RESAFE project (Road and Environmental Safety related to water-pavement interactions) implemented within the national PRIZMA program, one of the objectives is to develop the REST tool (Road and Environmental Safety Toolkit) for assessing road safety during rainy episodes, regarding aquaplaning and the impact of this water on the living environment. An important element of the project is the experimental verification of the impact of precipitation on road conditions at laboratory experimental rig as well as in controlled field conditions. In addition to knowing the intensity of precipitation, the thickness of the water film is one of the key parameters. The measurements should detect the aquaplaning threshold at around 0.8 mm. The required range of water film thickness measurement is from 0.1 - 0.2 to 4 mm, with a resolution better than 0.1 mm, which excludes the possibility of using traditional water level measurement systems. The paper provides an overview of possible methods f...or measuring water film thickness on road surfaces: optical, radar, and capacitive. In addition to the physical measurement principle, the paper also lists the limitations of each method, factors affecting measurement reliability (temperature, presence of salts during winter, freezing of the water film, traffic impact, etc.), as well as approximate cost. Finally, a method applicable to the RESAFE project and strict budget constraints is proposed.
Кључне речи:
projekat RESAFE / debljina vodenog filma / akvaplaning / RESAFE project / water film thickness / aquaplaningИзвор:
20. Savetovanje SDHI i SDH, Beograd, Srbija, 2024Издавач:
- Srpsko društvo za hidraulička istraživanja i Srpsko društvo za hidrologiju
Финансирање / пројекти:
- RESAFE - Road and Environmental Safety related to water -pavement interactions (RS-ScienceFundRS-Prizma2023_TT-7051)
Колекције
Институција/група
GraFarTY - CONF AU - Prodanović, Dušan AU - Ivetić, Damjan AU - Milašinović, Miloš PY - 2024 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3555 AB - U projektu RESAFE (Road and Environmental Safety related to water – pavement interactions) koji se realizuje u okviru nacionalnog programa PRIZMA, jedan od ciljeva je izrada alata REST (Road and Environmental Safety Toolkit) za procenu sigurnosti puteva tokom kišnih epizoda u pogledu akvaplaninga kao i uticaj te vode na životnu sredinu. Važan element projekta je i eksperimentalna provera uticaja padavina na uslove na putu u laboratorijskim uslovima kao i u kontrolisanim terenskim uslovima. Pored poznavanja intenziteta padavina, debljina vodenog filma je jedna od ključnih veličina. Merenjima treba detektovati granicu akvaplaninga od oko 0,8 mm. Potreban opseg merenja debljine vodenog filma od 0,1 – 0,2 do 4 mm, sa rezolucijom boljom od 0,1 mm što isključuje mogućnosti primene „klasičnih“ sistema za merenje nivoa vode. U radu se daje pregled mogućih metoda za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza: optičke, radarske i kapacitivne. Pored fizičkog principa merenja, u radu se za svaku od metoda navode i njena ograničenja, faktori koji utiču na pouzdanost merenja (temperatura, prisustvo soli tokom zimskog perioda, zamrzavanje vodenog filma, uticaj saobraćaja i slično) kao i okvirna cena. Na kraju rada se predlaže i metoda koja će se primenjivati u projektu RESAFE, s obzirom na striktna ograničenja budžeta. AB - In the RESAFE project (Road and Environmental Safety related to water-pavement interactions) implemented within the national PRIZMA program, one of the objectives is to develop the REST tool (Road and Environmental Safety Toolkit) for assessing road safety during rainy episodes, regarding aquaplaning and the impact of this water on the living environment. An important element of the project is the experimental verification of the impact of precipitation on road conditions at laboratory experimental rig as well as in controlled field conditions. In addition to knowing the intensity of precipitation, the thickness of the water film is one of the key parameters. The measurements should detect the aquaplaning threshold at around 0.8 mm. The required range of water film thickness measurement is from 0.1 - 0.2 to 4 mm, with a resolution better than 0.1 mm, which excludes the possibility of using traditional water level measurement systems. The paper provides an overview of possible methods for measuring water film thickness on road surfaces: optical, radar, and capacitive. In addition to the physical measurement principle, the paper also lists the limitations of each method, factors affecting measurement reliability (temperature, presence of salts during winter, freezing of the water film, traffic impact, etc.), as well as approximate cost. Finally, a method applicable to the RESAFE project and strict budget constraints is proposed. PB - Srpsko društvo za hidraulička istraživanja i Srpsko društvo za hidrologiju C3 - 20. Savetovanje SDHI i SDH, Beograd, Srbija T1 - Mogućnosti za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza T1 - Possibilities for measuring the thickness of the water film on the road surface UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3555 ER -
@conference{ author = "Prodanović, Dušan and Ivetić, Damjan and Milašinović, Miloš", year = "2024", abstract = "U projektu RESAFE (Road and Environmental Safety related to water – pavement interactions) koji se realizuje u okviru nacionalnog programa PRIZMA, jedan od ciljeva je izrada alata REST (Road and Environmental Safety Toolkit) za procenu sigurnosti puteva tokom kišnih epizoda u pogledu akvaplaninga kao i uticaj te vode na životnu sredinu. Važan element projekta je i eksperimentalna provera uticaja padavina na uslove na putu u laboratorijskim uslovima kao i u kontrolisanim terenskim uslovima. Pored poznavanja intenziteta padavina, debljina vodenog filma je jedna od ključnih veličina. Merenjima treba detektovati granicu akvaplaninga od oko 0,8 mm. Potreban opseg merenja debljine vodenog filma od 0,1 – 0,2 do 4 mm, sa rezolucijom boljom od 0,1 mm što isključuje mogućnosti primene „klasičnih“ sistema za merenje nivoa vode. U radu se daje pregled mogućih metoda za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza: optičke, radarske i kapacitivne. Pored fizičkog principa merenja, u radu se za svaku od metoda navode i njena ograničenja, faktori koji utiču na pouzdanost merenja (temperatura, prisustvo soli tokom zimskog perioda, zamrzavanje vodenog filma, uticaj saobraćaja i slično) kao i okvirna cena. Na kraju rada se predlaže i metoda koja će se primenjivati u projektu RESAFE, s obzirom na striktna ograničenja budžeta., In the RESAFE project (Road and Environmental Safety related to water-pavement interactions) implemented within the national PRIZMA program, one of the objectives is to develop the REST tool (Road and Environmental Safety Toolkit) for assessing road safety during rainy episodes, regarding aquaplaning and the impact of this water on the living environment. An important element of the project is the experimental verification of the impact of precipitation on road conditions at laboratory experimental rig as well as in controlled field conditions. In addition to knowing the intensity of precipitation, the thickness of the water film is one of the key parameters. The measurements should detect the aquaplaning threshold at around 0.8 mm. The required range of water film thickness measurement is from 0.1 - 0.2 to 4 mm, with a resolution better than 0.1 mm, which excludes the possibility of using traditional water level measurement systems. The paper provides an overview of possible methods for measuring water film thickness on road surfaces: optical, radar, and capacitive. In addition to the physical measurement principle, the paper also lists the limitations of each method, factors affecting measurement reliability (temperature, presence of salts during winter, freezing of the water film, traffic impact, etc.), as well as approximate cost. Finally, a method applicable to the RESAFE project and strict budget constraints is proposed.", publisher = "Srpsko društvo za hidraulička istraživanja i Srpsko društvo za hidrologiju", journal = "20. Savetovanje SDHI i SDH, Beograd, Srbija", title = "Mogućnosti za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza, Possibilities for measuring the thickness of the water film on the road surface", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3555" }
Prodanović, D., Ivetić, D.,& Milašinović, M.. (2024). Mogućnosti za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza. in 20. Savetovanje SDHI i SDH, Beograd, Srbija Srpsko društvo za hidraulička istraživanja i Srpsko društvo za hidrologiju.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3555
Prodanović D, Ivetić D, Milašinović M. Mogućnosti za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza. in 20. Savetovanje SDHI i SDH, Beograd, Srbija. 2024;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3555 .
Prodanović, Dušan, Ivetić, Damjan, Milašinović, Miloš, "Mogućnosti za merenje debljine vodenog filma na površini kolovoza" in 20. Savetovanje SDHI i SDH, Beograd, Srbija (2024), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3555 .