ГраФар - Репозиторијум Грађевинског факултета
Грађевински факултет Универзитета у Београду
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   ГраФар - репозиторијум Грађевинског факултета
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
  •   ГраФар - репозиторијум Грађевинског факултета
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vulnerability Assessment of Bridges Exposed to Scour

Само за регистроване кориснике
2013
Аутори
Tanasić, Nikola
Ilić, Vladan
Hajdin, Rade
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
To improve the allocation of funds for the maintenance and risk mitigation of transportation infrastructure, there is a dire need for a simplified, yet sufficiently accurate, methodology to estimate bridge vulnerability to scour. The methodology should make use of existing data and indicate the basic variables needed to assess the vulnerability of bridges located around a future expressway in southeastern Serbia. The first part of the paper discusses the identification of possible modes of bridge failure caused by scouring that depend on soil, structure, and river hydraulic properties. The degradation of soil parameters is assumed to be the main cause of bridge failure. The capacity of a bridge to withstand a certain amount of structural damage governs the direct and indirect costs attributable to bridge failure; the subsequent work zones related to rehabilitation reduce the performance of the whole network. In the second part of the paper, a simulation of the redistribution of traffic... flows is described for several possible scenarios; the simulations use state-of-the-art software VISUM, which was developed for computer-aided transportation planning and analysis. The simulated scenarios include the partial and full closure of road links as a result of bridge failures. The simulations confirmed that the most significant contribution to indirect costs stems from the increase in the total travel time of all network users.

Извор:
Transportation Research Record, 2013, 2360, 36-44
Финансирање / пројекти:
  • Ministry of Science, Serbia

DOI: 10.3141/2360-05

ISSN: 0361-1981

WoS: 000328239200006

Scopus: 2-s2.0-84887921033
[ Google Scholar ]
URI
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/539
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Катедра за путеве, аеродроме и железнице
  • Катедра за управљање пројектима у грађевинарству
Институција/група
GraFar

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму ГраФар | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму ГраФар | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB