GraFar - Repozitorijum Građevinskog fakulteta
Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Pregled zapisa
  •   GraFar
  • GraFar
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Management of RCF rail defects

Upravljanje šinskim defektima usled zamora materijala

Thumbnail
2016
809.pdf (1.612Mb)
Autori
Popović, Zdenka
Lazarević, Luka
Mićić, Milica
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Infrastructure Manager should monitor the wear of rail steel and development of defects on the running surface of rails in order to accomplish efficient lifecycle management of rails. According to the collected statistical data on wear as a function of accumulated load, it is possible to create mathematical models of rail steel wear and removal of surface defects by wear, milling and grinding of specific track sections. The paper presents the combined model of the vertical wear and cyclical grinding of the rail profile 60E1. Developed model provide the basis for com­parison of different cyclical grinding strategies from the aspect of rail lifecycle and matching the cycles of integral maintenance of ballasted track. Length of maintenance cycle for each element of superstructure was assumed according to the experience of representative European railway managers.
Za efikasno upravljanje životnim vekom šine, Upravljač infrastrukture treba da prati habanje šinskog čelika i razvoj defekata na voznoj površi glave šine tokom vremena. Na osnovu prikupljenih statističkih podataka o habanju i napredovanju prslina u funkciji akumuliranog saobraćajnog opterećenja, moguće je formiranje matematičkih modela trošenja šinskog čelika usled habanja, glodanja i brušenja na karakterističnim sekcijama koloseka. U radu je prikazan model vertikalnog trošenje šine 60E1 usled vertikalnog habanja i cikličnog brušenja. Na osnovu formiranog modela moguće je poređenje različitih strategija cikličnog brušenja šine sa stanovišta njenog životnog veka i uklapanja u cikluse integralnog održavanja koloseka sa betonskim pragovima u zastoru od tucanika. Pretpostavljene su dužine ciklusa održavanja elemenata konstrukcije gornjeg stroja prema iskustvima razvijenih evropskih železničkih uprava.
Ključne reči:
railway infrastructure / rail / defects / management / maintenance / milling / grinding / železnička infrastruktura / šina / defekti / upravljanje / održavanje / glodanje / brušenje
Izvor:
Izgradnja, 2016, 70, 9-12, 392-402
Izdavač:
  • Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd
Finansiranje / projekti:
  • Istraživanje tehničko-tehnološke, kadrovske i organizacione osposobljenosti Železnica Srbije sa aspekta sadašnjih i budućih zahteva Evropske Unije (RS-36012)

ISSN: 0350-5421

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_811
URI
https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/811
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Катедра за путеве, аеродроме и железнице
Institucija/grupa
GraFar

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu GraFar | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu GraFar | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB