Приказ основних података о документу

Interpretacija projektantskih rešenja primenom digitalne grafike

dc.creatorČučaković, Aleksandar
dc.creatorJović, Biljana
dc.creatorTomićević-Dubljević, Jelena
dc.creatorStojanović, Jelena
dc.date.accessioned2019-04-19T14:27:25Z
dc.date.available2019-04-19T14:27:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0350-5421
dc.identifier.urihttps://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/846
dc.description.abstractContemporary design solutions that move the boundaries of creativity include the use of digital graphics, in order to get innovative graphical interpretation which includes interventions in space using various element, materials and plants, which requires the use of a combination of different software packages .This paper analyzes the combination of the available graphical software for interpretation projects in the context of landscape architecture profession. Model 'Garden' was created in the 'SketchUp' software for the purpose of visual questionnaire and detailed research work in programs for visualization: 'Photoshop' , 'Lumion' and '3DMax'. Combining the two research methods: study graphic interpretation, 'learning by doing' method in software for digital graphic and research public opinion questionnaire ('Single stimulus' method) led to the results which give recommendations for the use of a combination of appropriate software packages.en
dc.description.abstractSavremena dizajnerska rešenja koja pomeraju granice kreativnosti podrazumevaju upotrebu digitalne grafike, u svrhu dobiijanja inovativnih grafičkih interpretacija. Pejzažna arhitektura je transdisciplinarna struka, koja podrazumeva intervencije u prostoru upotrebom različitih elemenata, materijala i biljaka, što zahteva upotrebu i kombinaciju različitih softverskih paketa. Ovaj rad se bavi istraživanjem kombinacija dostupnih grafičkih softvera za interpretaciju projekata u okviru pejzažnoarhitektonske struke. Model 'Vrt' je izrađen u 'SketchUp' softveru za potrebe izrade vizuelnog upitnika kao i detaljnijeg istraživanja rada u programima za vizuelizaciju: 'Photoshop', 'Lumion' i '3DMax'. Kombinacijom dve istraživačke metode: istraživanjem grafičke interpretacije, učenjem kroz rad ('Learning by doing') u softverima za digitalnu grafiku i istraživanjem mišljenja javnog mnjenja upitnikom ('Single stimulans' metodom) došlo se do rezultata koji daju preporuke za upotrebu kombinacije adekvatnih softverskih paketa.sr
dc.publisherUdruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/36008/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/43007/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceIzgradnja
dc.subjectDigital Graphicsen
dc.subjectQuestionnaireen
dc.subjectVisualizationen
dc.subjectLandscape Architectureen
dc.subjectDigitalna grafikasr
dc.subjectUpitniksr
dc.subjectVizuelizacijasr
dc.subjectPejzažna arhitekturasr
dc.titleDesign solutions interpretation using digital graphicsen
dc.titleInterpretacija projektantskih rešenja primenom digitalne grafikesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage95
dc.citation.issue3-4
dc.citation.other(3-4): 87-95
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage87
dc.identifier.fulltexthttps://grafar.grf.bg.ac.rs//bitstream/id/4222/844.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_846
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу