Приказ основних података о документу

Optimization of Pavement Maintenance

dc.creatorMladenović, Goran
dc.date.accessioned2019-11-28T10:39:30Z
dc.date.available2019-11-28T10:39:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1812
dc.description.abstractПутна инфраструктура представља једно од најзначајнијих добара сваке земље. Она игра кључну улогу y развоју продуктивније и ефикасније националне економије. Како ова инфраструктура непрекидно пропада услед комбинованог дејства саобраћајног оптерећења и околине, велики део буџета je потребан како би ce квалитет путне мреже одржао y прихватљивим границама. Путне управе покушавају да изаберу оне алтернативе које минимизирају трошкове управе или укупне трошкове одвијања саобраћаја. Основни циљ je да ce мрежа доведе y одрживо, тзв. “steady-state” стање које захтева минимална улагања за њено одржавање. Приказано истраживање укључује развој модела за анализу трошкова y оквиру животног циклуса пута (Life Cycle Cost Analysis Graph Tool - LCCAGT) који ce може користити за брзу и ефикасну анализу пројеката рехабилитација коловозних конструкција и развој оптималне стратегије одржавање и рехабилитације на нивоу пројекта. Поред тога, приказана je и методологија за хармонизацију управљања одржавањем коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта кроз употребу LCCAGT. Преглед различптих поступака оптимизације примењених y управљању одржавањем коловозних конструкција на нивоу мреже и на нивоу пројекта показао je да ce већина њих односи на поједине делове процеса управљања одржавањем. Међутим, алгоритам претраге y правцу највећег градијента SDGSA превазилази то ограничење кроз развој оптималне стратегије одржавања и рехабилитације од почетног до коначно одрживог (тзв. steady-state) стања. Стога je SDGSA алгоритам изабран y овој дисертацији да y комбинацији са LCCAGT покаже употребљивост овог другог на реалној студији случаја за Србију. Методологија за хармонизацију анализе на нивоу пројекта и на стратешком нивоу анализе модела HDM-4 са циљем да ce развије оптимална стратегија рехабилитације за путну мрежу y условима различитих буџетских ограничења je примењена y овој дисертацији као покушај валидације модела LCCAGT. У ту сврху спроведена je анализа на нивоу пројекта са оба модела, HDM-4 и LCCAGT, заједно са применом SDGSA алгоритма, за развој оптималних стратегија рехабилитације за репрезентативне пухне деонице на нивоу мреже. Упоређење резултата показује да y већини LCCAGT даје сличне резултате y односу на исту анализу програмом HDM-4. Мање разлике између LCCAGT и HDM-4 су објашњене y тези y светлу различитих приступа моделирању ефката интервенција. Штавише, примена LCCAGT, поред тога што je сама апликација кориснички оријентисана, омогућава значајне уштеде y времену. Истраживање je такође показало да ce резултати анализе помоћу LCCAGT применом SDGSA алгоритма могу користити y комбинацији са Expenditure Budgeting Model (ЕВМ) који je саставни део програма HDM-4, за генерисање оптималне стратегије одржавања на нивоу мреже y оквиру буџетских ограничења.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectУправљање одржавањем коловозних конструкцијаsr
dc.subjectанализа трошкова века трајањаsr
dc.subjectрехабилитација коловозаsr
dc.subjectојачањеsr
dc.subjectLCCAGTsr
dc.subjectPavement managementsr
dc.subjectLife Cycle Cost Analysissr
dc.subjectPavement Rehabilitationsr
dc.subjectOverlaysr
dc.subjectLCCA Graph Toolsr
dc.titleОптимизација одржавања коловозних конструкцијаsr
dc.titleOptimization of Pavement Maintenanceen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.identifier.fulltexthttps://grafar.grf.bg.ac.rs/bitstream/id/6961/bitstream_6961.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_1812
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу