Маркетиншки приступ искоришћењу влажних земљишта
Marketinški pristup iskorišćenju vlažnih zemljišta
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
,
Dejana Đorđević i Žarko Nestorović
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Захваљујући бројним улогама у хидролошком циклусу, кружењу и задржавању хемијских и био-лошких материја и очувању биолошке разноврсности, влажна земљишта представљају ресурс којим би се могле задовољити различите људске потребе. Сагледавање и разумевање система људских потреба и дугорочних интереса људске заједнице, са једне стране и расположивих ресу-рса и технолошких поступака који обезбеђују коришћење тих ресурса, са друге стране, предста-вља суштину маркетиншког приступа искоришћењу влажних земљишта. У раду се истовремено посматрају инжењерски и маркетиншки приступ, јер се само комбинацијом инжењерске поузда-ности и начина интерпретације разумљивог ширем кругу инвеститора може очекивати повећање вероватноће реализације пројекта, у овом случају пројекта искоришћења влажних земљишта.
Owing to their numerous roles in the hydrological cycle, biogeochemical cycling and supporting bio-diversity, the wetlands present a valuable resource, the utilisation of which might have led to satisf-action of various human needs. The essence of the marketing approach to wetland utilisation is recogn-ised through: understanding and recognition of the scope of human needs and adjustment of the long-term interests of the society, on one side and recognition and knowledge of the available resources and technological processes for utilisation thereof, on the other side. In this paper, both the engineering and the marketing approach are considered, since only combination of the engineering reliability and the presentation of the facts in such a manner that broader group of investors (who are usually not engin-eering educated) may understand the problem, can increase probability for acceptance and realisation of the project.
Кључне речи:
vlažno zemljište / wetland / inženjerski potencijal / engineering potential / marketinški potencijal / marketing potentialИзвор:
Zbornik radova 33. godišnje konferencije o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda - Voda 2004 / Conference Proceedings of the 33rd annual Conference of the Yugoslav Water Pollution Control Society - "Water 2004", 2004, 63-68Издавач:
- Jugoslovensko društvo za zaštitu voda
Финансирање / пројекти:
- Интегрално уређење водотока и одбрана од поплава у контексту одрживог развоја и заштите природних богатстава, МНТиР Републике Србије, Национални програм примењених и развојних истраживања уређења, заштите и коришћења вода у Србији
- Унапређење методологије и модела за ефикасно праћење и управљање квалитетом вода у водотоцима, МНТиР Републике Србије, Национални програм примењених и развојних истраживања уређења, заштите и коришћења вода у Србији
Институција/група
GraFarTY - CONF AU - Đorđević, Dejana AU - Nestorović, Žarko PY - 2004 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/2284 AB - Захваљујући бројним улогама у хидролошком циклусу, кружењу и задржавању хемијских и био-лошких материја и очувању биолошке разноврсности, влажна земљишта представљају ресурс којим би се могле задовољити различите људске потребе. Сагледавање и разумевање система људских потреба и дугорочних интереса људске заједнице, са једне стране и расположивих ресу-рса и технолошких поступака који обезбеђују коришћење тих ресурса, са друге стране, предста-вља суштину маркетиншког приступа искоришћењу влажних земљишта. У раду се истовремено посматрају инжењерски и маркетиншки приступ, јер се само комбинацијом инжењерске поузда-ности и начина интерпретације разумљивог ширем кругу инвеститора може очекивати повећање вероватноће реализације пројекта, у овом случају пројекта искоришћења влажних земљишта. AB - Owing to their numerous roles in the hydrological cycle, biogeochemical cycling and supporting bio-diversity, the wetlands present a valuable resource, the utilisation of which might have led to satisf-action of various human needs. The essence of the marketing approach to wetland utilisation is recogn-ised through: understanding and recognition of the scope of human needs and adjustment of the long-term interests of the society, on one side and recognition and knowledge of the available resources and technological processes for utilisation thereof, on the other side. In this paper, both the engineering and the marketing approach are considered, since only combination of the engineering reliability and the presentation of the facts in such a manner that broader group of investors (who are usually not engin-eering educated) may understand the problem, can increase probability for acceptance and realisation of the project. PB - Jugoslovensko društvo za zaštitu voda C3 - Zbornik radova 33. godišnje konferencije o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda - Voda 2004 / Conference Proceedings of the 33rd annual Conference of the Yugoslav Water Pollution Control Society - "Water 2004" T1 - Маркетиншки приступ искоришћењу влажних земљишта T1 - Marketinški pristup iskorišćenju vlažnih zemljišta T1 - Marketing approach to wetland utilisation EP - 68 SP - 63 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2284 ER -
@conference{ author = "Đorđević, Dejana and Nestorović, Žarko", year = "2004", abstract = "Захваљујући бројним улогама у хидролошком циклусу, кружењу и задржавању хемијских и био-лошких материја и очувању биолошке разноврсности, влажна земљишта представљају ресурс којим би се могле задовољити различите људске потребе. Сагледавање и разумевање система људских потреба и дугорочних интереса људске заједнице, са једне стране и расположивих ресу-рса и технолошких поступака који обезбеђују коришћење тих ресурса, са друге стране, предста-вља суштину маркетиншког приступа искоришћењу влажних земљишта. У раду се истовремено посматрају инжењерски и маркетиншки приступ, јер се само комбинацијом инжењерске поузда-ности и начина интерпретације разумљивог ширем кругу инвеститора може очекивати повећање вероватноће реализације пројекта, у овом случају пројекта искоришћења влажних земљишта., Owing to their numerous roles in the hydrological cycle, biogeochemical cycling and supporting bio-diversity, the wetlands present a valuable resource, the utilisation of which might have led to satisf-action of various human needs. The essence of the marketing approach to wetland utilisation is recogn-ised through: understanding and recognition of the scope of human needs and adjustment of the long-term interests of the society, on one side and recognition and knowledge of the available resources and technological processes for utilisation thereof, on the other side. In this paper, both the engineering and the marketing approach are considered, since only combination of the engineering reliability and the presentation of the facts in such a manner that broader group of investors (who are usually not engin-eering educated) may understand the problem, can increase probability for acceptance and realisation of the project.", publisher = "Jugoslovensko društvo za zaštitu voda", journal = "Zbornik radova 33. godišnje konferencije o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda - Voda 2004 / Conference Proceedings of the 33rd annual Conference of the Yugoslav Water Pollution Control Society - "Water 2004"", title = "Маркетиншки приступ искоришћењу влажних земљишта, Marketinški pristup iskorišćenju vlažnih zemljišta, Marketing approach to wetland utilisation", pages = "68-63", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2284" }
Đorđević, D.,& Nestorović, Ž.. (2004). Маркетиншки приступ искоришћењу влажних земљишта. in Zbornik radova 33. godišnje konferencije o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda - Voda 2004 / Conference Proceedings of the 33rd annual Conference of the Yugoslav Water Pollution Control Society - "Water 2004" Jugoslovensko društvo za zaštitu voda., 63-68. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2284
Đorđević D, Nestorović Ž. Маркетиншки приступ искоришћењу влажних земљишта. in Zbornik radova 33. godišnje konferencije o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda - Voda 2004 / Conference Proceedings of the 33rd annual Conference of the Yugoslav Water Pollution Control Society - "Water 2004". 2004;:63-68. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2284 .
Đorđević, Dejana, Nestorović, Žarko, "Маркетиншки приступ искоришћењу влажних земљишта" in Zbornik radova 33. godišnje konferencije o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda - Voda 2004 / Conference Proceedings of the 33rd annual Conference of the Yugoslav Water Pollution Control Society - "Water 2004" (2004):63-68, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_2284 .