Eksperimentalne metode za određivanje graničnih krivih prohodnosti vozila
Abstract
Projektovanje površinskih raskrsnica, parkinga, autobuskih stajališta i drugih objekata putne infrastrukture
danas je praktično neizvodljivo bez korišćenja modernih softvera za kontrolu prohodnosti vozila. Trenutno je na tržištu
dostupan veliki broj sofverskih alata, baziranih na različitim matematičkim modelima, za simulaciju kretanja svih
kategorija vozila u CAD okruženju. Međutim, da bi se ocenila realna tačnost komercijalnih softverskih aplikacija,
neophodno je pripremiti i obaviti testove pouzdanosti poređenjem krivih prohodnosti dobijenih iz softvera sa snimljenim
graničnim trajektorijama vozila. Da bi se na osnovu stvarnog ponašanja vozila izmerile njegove granične trajektorije
organizuju se eksperimentalne vožnje izabranih testnih vozila na specijalno pripremljenim poligonima. U ovom radu biće
razmatrane i međusobno upoređene najzastupljenije eskperimentalne metode za određivanje graničnih krivih
prohodnosti realnih vozila. Pored tačnosti snimljenih trajektorija najistu...renijih tačaka na karoseriji vozila, veoma bitni
parametri su brzina obrade snimljenih rezultata, potrebno vreme za montažu odgovarajuće opreme na testna vozila, kao
i priprema poligona za eksperimentalne vožnje. Na kraju rada date su i važne preporuke za izbor odgovarajuće
eksperimentalne metode za ocenu pouzdanosti softverskih rešenja.
Keywords:
granične krive prohodnosti / offtracking / GNSS / GPS / frekvencija merenja / tačnost pozicioniranjaSource:
Treći srpski kongres o putevima - zbornik radova, 2018, 134-145Publisher:
- Beograd: Srpsko društvo za puteve "Via-Vita"