Superelevation ramp design
Prostorno oblikovanje rampe za nadvišenje spoljne šine
Apstrakt
This paper presents general criteria for deriving a geometric shape for the transition curve and superelevation ramp, based on kinematic analysis of railway vehicle movement. According to European standard (ENV 13803-1) six types of transition curves and five types of superelevation ramps are applied on the conventional railway lines. In Republic of Serbia there are no technical regulations for track alignment design for conventional lines. Obsolete, but still current Regulation 314 for maintenance of track superstructure defines application of cubic parabola as transition curve.
U radu se navode opšti kriterijumi za izvođenje geometrijskog oblika prelazne krivine i rampe za nadvišenje na osnovu kinematičke analize kretanja železničkog vozila. Prema evropskim tehničkim standardima (ENV 13803-1) primenjuje se šest geometrijskih oblika prelaznih krivina na konvencionalnim železničkim prugama i pet oblika rampi za nadvišenje. U Srbiji ne postoje tehnički propisi za projektovanje konvencionalnih železničkih pruga. Zastareli, ali još uvek važeći Pravilnik 314 o održavanju gornjeg stroja železničkih pruga definiše primenu prelazne krivine oblika kubne parabole.
Ključne reči:
railway infrastructure / track alignment design / transition curve / superelevation ramp / harmonization / železnička infrastruktura / geometrijsko oblikovanje / prelazna krivina / rampa za nadvišenje / harmonizacijaIzvor:
Izgradnja, 2010, 64, 11-12, 621-636Izdavač:
- Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd
Institucija/grupa
GraFarTY - JOUR AU - Popović, Zdenka AU - Lazarević, Luka AU - Puzavac, Leposava PY - 2010 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/316 AB - This paper presents general criteria for deriving a geometric shape for the transition curve and superelevation ramp, based on kinematic analysis of railway vehicle movement. According to European standard (ENV 13803-1) six types of transition curves and five types of superelevation ramps are applied on the conventional railway lines. In Republic of Serbia there are no technical regulations for track alignment design for conventional lines. Obsolete, but still current Regulation 314 for maintenance of track superstructure defines application of cubic parabola as transition curve. AB - U radu se navode opšti kriterijumi za izvođenje geometrijskog oblika prelazne krivine i rampe za nadvišenje na osnovu kinematičke analize kretanja železničkog vozila. Prema evropskim tehničkim standardima (ENV 13803-1) primenjuje se šest geometrijskih oblika prelaznih krivina na konvencionalnim železničkim prugama i pet oblika rampi za nadvišenje. U Srbiji ne postoje tehnički propisi za projektovanje konvencionalnih železničkih pruga. Zastareli, ali još uvek važeći Pravilnik 314 o održavanju gornjeg stroja železničkih pruga definiše primenu prelazne krivine oblika kubne parabole. PB - Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd T2 - Izgradnja T1 - Superelevation ramp design T1 - Prostorno oblikovanje rampe za nadvišenje spoljne šine EP - 636 IS - 11-12 SP - 621 VL - 64 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_316 ER -
@article{ author = "Popović, Zdenka and Lazarević, Luka and Puzavac, Leposava", year = "2010", abstract = "This paper presents general criteria for deriving a geometric shape for the transition curve and superelevation ramp, based on kinematic analysis of railway vehicle movement. According to European standard (ENV 13803-1) six types of transition curves and five types of superelevation ramps are applied on the conventional railway lines. In Republic of Serbia there are no technical regulations for track alignment design for conventional lines. Obsolete, but still current Regulation 314 for maintenance of track superstructure defines application of cubic parabola as transition curve., U radu se navode opšti kriterijumi za izvođenje geometrijskog oblika prelazne krivine i rampe za nadvišenje na osnovu kinematičke analize kretanja železničkog vozila. Prema evropskim tehničkim standardima (ENV 13803-1) primenjuje se šest geometrijskih oblika prelaznih krivina na konvencionalnim železničkim prugama i pet oblika rampi za nadvišenje. U Srbiji ne postoje tehnički propisi za projektovanje konvencionalnih železničkih pruga. Zastareli, ali još uvek važeći Pravilnik 314 o održavanju gornjeg stroja železničkih pruga definiše primenu prelazne krivine oblika kubne parabole.", publisher = "Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd", journal = "Izgradnja", title = "Superelevation ramp design, Prostorno oblikovanje rampe za nadvišenje spoljne šine", pages = "636-621", number = "11-12", volume = "64", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_316" }
Popović, Z., Lazarević, L.,& Puzavac, L.. (2010). Superelevation ramp design. in Izgradnja Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd., 64(11-12), 621-636. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_316
Popović Z, Lazarević L, Puzavac L. Superelevation ramp design. in Izgradnja. 2010;64(11-12):621-636. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_316 .
Popović, Zdenka, Lazarević, Luka, Puzavac, Leposava, "Superelevation ramp design" in Izgradnja, 64, no. 11-12 (2010):621-636, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_316 .