Razvoj specifikacija za bitumen – Kako predvideti ponašanje u fazi eksploatacije
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Osnovni cilj prilikom razvoja novih metoda ispitivanja bitumena je da se odrede karakteristike veziva koje su vezane za ponašanje asfaltnih slojeva u fazi eksplatacije i za nastanak dominantnih oštećenja na fleksibilnim kolovoznim konstrukcijama: kolotraga, pukotina usled zamora i termičkih pukotina. Ova ispitivanja je neophodno sprovesti pri različitim nivoima starenja, koje treba da simulira eksplatacione uslove za bitumen i asfaltne mešavine tokom njihovog životnog veka.
U radu je prikazan razvoj specifikacija za ispitivanje putnih i polimer modifikovanih bitumena, kao i savremeni postupci za ispitivanje karakteristika bitumena koji se primenjuju u Sjedinjenim Američkim Državama, u kontekstu unapređenja specifikacija Superpave, kao i u Evropi, pre svega imajući u vidu očekivano novo izdanje standarda EN 14023 koji se odnosi na polimer modifikovane bitumene. Posebno su obrađene metode za karakterizaciju veziva na visokim eksplatacionim temperaturama, kao što su metoda MSCR (Multipl...e Stress Creep Recovery), razvijena u SAD, i Brza metoda za karakterizaciju bitumena BTSV razvijena u Nemačkoj. Na kraju je dat pregled novouvedenih ispitivanja u okviru predloga specifikacija za polimer modifikovane bitumene.
Извор:
3. regionalni stručni seminar Niskogradnja i saobraćaj, Beograd, 31. maj - 2. jun 2023, PUT Plus - Regionalni almanah niskogradnje i saobraćaja, 2023, 122-129Издавач:
- PUT Plus, Ustanička 187, Beograd, Srbija
Институција/група
GraFarTY - CONF AU - Mladenović, Goran PY - 2023 UR - https://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/3336 AB - Osnovni cilj prilikom razvoja novih metoda ispitivanja bitumena je da se odrede karakteristike veziva koje su vezane za ponašanje asfaltnih slojeva u fazi eksplatacije i za nastanak dominantnih oštećenja na fleksibilnim kolovoznim konstrukcijama: kolotraga, pukotina usled zamora i termičkih pukotina. Ova ispitivanja je neophodno sprovesti pri različitim nivoima starenja, koje treba da simulira eksplatacione uslove za bitumen i asfaltne mešavine tokom njihovog životnog veka. U radu je prikazan razvoj specifikacija za ispitivanje putnih i polimer modifikovanih bitumena, kao i savremeni postupci za ispitivanje karakteristika bitumena koji se primenjuju u Sjedinjenim Američkim Državama, u kontekstu unapređenja specifikacija Superpave, kao i u Evropi, pre svega imajući u vidu očekivano novo izdanje standarda EN 14023 koji se odnosi na polimer modifikovane bitumene. Posebno su obrađene metode za karakterizaciju veziva na visokim eksplatacionim temperaturama, kao što su metoda MSCR (Multiple Stress Creep Recovery), razvijena u SAD, i Brza metoda za karakterizaciju bitumena BTSV razvijena u Nemačkoj. Na kraju je dat pregled novouvedenih ispitivanja u okviru predloga specifikacija za polimer modifikovane bitumene. PB - PUT Plus, Ustanička 187, Beograd, Srbija C3 - 3. regionalni stručni seminar Niskogradnja i saobraćaj, Beograd, 31. maj - 2. jun 2023, PUT Plus - Regionalni almanah niskogradnje i saobraćaja T1 - Razvoj specifikacija za bitumen – Kako predvideti ponašanje u fazi eksploatacije EP - 129 SP - 122 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3336 ER -
@conference{ author = "Mladenović, Goran", year = "2023", abstract = "Osnovni cilj prilikom razvoja novih metoda ispitivanja bitumena je da se odrede karakteristike veziva koje su vezane za ponašanje asfaltnih slojeva u fazi eksplatacije i za nastanak dominantnih oštećenja na fleksibilnim kolovoznim konstrukcijama: kolotraga, pukotina usled zamora i termičkih pukotina. Ova ispitivanja je neophodno sprovesti pri različitim nivoima starenja, koje treba da simulira eksplatacione uslove za bitumen i asfaltne mešavine tokom njihovog životnog veka. U radu je prikazan razvoj specifikacija za ispitivanje putnih i polimer modifikovanih bitumena, kao i savremeni postupci za ispitivanje karakteristika bitumena koji se primenjuju u Sjedinjenim Američkim Državama, u kontekstu unapređenja specifikacija Superpave, kao i u Evropi, pre svega imajući u vidu očekivano novo izdanje standarda EN 14023 koji se odnosi na polimer modifikovane bitumene. Posebno su obrađene metode za karakterizaciju veziva na visokim eksplatacionim temperaturama, kao što su metoda MSCR (Multiple Stress Creep Recovery), razvijena u SAD, i Brza metoda za karakterizaciju bitumena BTSV razvijena u Nemačkoj. Na kraju je dat pregled novouvedenih ispitivanja u okviru predloga specifikacija za polimer modifikovane bitumene.", publisher = "PUT Plus, Ustanička 187, Beograd, Srbija", journal = "3. regionalni stručni seminar Niskogradnja i saobraćaj, Beograd, 31. maj - 2. jun 2023, PUT Plus - Regionalni almanah niskogradnje i saobraćaja", title = "Razvoj specifikacija za bitumen – Kako predvideti ponašanje u fazi eksploatacije", pages = "129-122", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3336" }
Mladenović, G.. (2023). Razvoj specifikacija za bitumen – Kako predvideti ponašanje u fazi eksploatacije. in 3. regionalni stručni seminar Niskogradnja i saobraćaj, Beograd, 31. maj - 2. jun 2023, PUT Plus - Regionalni almanah niskogradnje i saobraćaja PUT Plus, Ustanička 187, Beograd, Srbija., 122-129. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3336
Mladenović G. Razvoj specifikacija za bitumen – Kako predvideti ponašanje u fazi eksploatacije. in 3. regionalni stručni seminar Niskogradnja i saobraćaj, Beograd, 31. maj - 2. jun 2023, PUT Plus - Regionalni almanah niskogradnje i saobraćaja. 2023;:122-129. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3336 .
Mladenović, Goran, "Razvoj specifikacija za bitumen – Kako predvideti ponašanje u fazi eksploatacije" in 3. regionalni stručni seminar Niskogradnja i saobraćaj, Beograd, 31. maj - 2. jun 2023, PUT Plus - Regionalni almanah niskogradnje i saobraćaja (2023):122-129, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_grafar_3336 .