dc.description.abstract | Rad se sastoji iz dva dela. Prvi deo je istraživački rad gde su analizirane konstrukcije gradskih šinskih sistema koje se koriste za mešoviti saobraćaj (tramvajski i autobuski saobraćaj istovremeno), dok je u drugom delu za izabrane tipove konstrukcija gornjeg stroja tramvajskih pruga projektovana kolovozna konstrukcija. Polazni element za rad na ovom projektu je gornji stroj pruga, a cilj traganje i izbor optimalne konstrukcije, koja bi u sprezi sa ostalim konstruktivnim elementima tramvajske pruge predstavljala osnovu za rešavanje predstojećih zadataka na obnovi postojećih i gradnji novih pružnih deonica. Jedan od osnovnih zadataka ovog rada jeste definisanje minimalne debljine betonske ploče pri čemu ona mora da zadovolji određene kriterijume za projektovano saobraćajno opterećenje. Analiza betonske ploče je sprovedena primenom softvera TOWER, a rezultati analize su upoređivani sa rezultatima aktuelnih analitičkih metoda koje odlikuju složen i kompleksan proračun. | sr |