Приказ основних података о документу

Ultimate Capacity of High Volume Fly Ash Reinforced Concrete Beams.

dc.contributor.advisorMarinković, Snežana
dc.contributor.otherIgnjatović, Ivan
dc.contributor.otherRadonjanin, Vlastimir
dc.creatorDragaš, Jelena
dc.date.accessioned2019-01-11T13:28:43Z
dc.date.accessioned2019-04-30T22:48:08Z
dc.date.available2019-01-11T13:28:43Z
dc.date.available2019-04-30T22:48:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6440
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:19161/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513804178
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/10564
dc.identifier.urihttps://grafar.grf.bg.ac.rs/handle/123456789/1660
dc.description.abstractБетон је један од најчешће коришћених материјала данашњице. Међутим,током производње цемента, испушта се приближно једна тона CO2 за свакутону произведеног портланд цементног клинкера. До сада је уложено пунотруда у проналажење одрживих решења за бетон као конструкцијскиматеријал. Сви ови напори имају за циљ унапређења животне средине наисти начин: очувањем природних ресурса, смањењем емисије CO2 исмањењем количине насталог отпада. Сви ови циљеви се могу постићиупотребом летећег пепела као делимичне замене цемента у бетону:коришћењем отпада уместо природних ресурса за производњу бетона,смањењем емисије CO2 кроз смањење коришћења портланд цемента исмањењем количине депонованог пепела. Управо из наведених разлога,данас је свеприсутна општа тежња замене већих количина портланд цементау бетону различитим замењујућим цементним материјалима (ЦМ).Бетон са великим садржајем летећег пепела (БВСЛП)—бетон са најмање 50%летећег пепела у укупној маси ЦМ—постао је једна од најперспективнијиходрживих алтернатива конвенционалном цементом бетону. Прегледпостојеће литературе и расположивих извора показао је да се БВСЛПтренутно углавном користи као део темеља конструкција. Међутим,потребно је још доста истраживања да би са сигурношћу могао да сепримењује у грађевинској индустрији као конструкцијски бетон. Већинаистраживања спроведених до сада усмерена је на одређивање физичких имеханичких својстава БВСЛП. Кроз ограничен број студија спроведено јетестирање конструктивних елемената у пуној величини произведених одБВСЛП како би се утврдила његова потенцијална употреба уармиранобетонским конструкцијама. Главна сврха овог истраживања била јепроцена могућности примене БВСЛП као бетона за примену уконструкцијама...sr
dc.description.abstractConcrete is the most widely used construction material today. However, duringcement production, approximately one ton of CO2 is released for each ton ofPortland cement clinker produced. So far, immense effort has been put into findingsustainable solutions for concrete as a structural material. All of these efforts aimat the same environmental improvements: preservation of natural resources,lowering of CO2 emissions, and decreasing the amount of generated waste. With flyash as a partial replacement of cement in concrete all these aims can beaccomplished: using waste instead of natural resources for concrete production,lowering CO2 emissions through the reduction of Portland cement use anddecreasing the amount of deposited fly ash in landfills. It is for these reasons thattoday there is a general trend of replacing higher amounts of Portland cement inconcrete with different supplementary cementitious materials (CM).High volume fly ash concrete (HVFAC)—concrete with at least 50% of fly ash intotal CM mass—has become one of the most promising sustainable alternatives toconventional concrete. Reviewing the existing literature and available sourcesrevealed that HVFAC is currently mostly used on construction sites as a part offoundations. However, much more research is still needed for its safe applicationin the construction industry as structural concrete. Most research so far focusedonly on the evaluation of HVFAC physical and mechanical properties. Only alimited number of studies implemented full-scale testing of structural membersproduced with HVFAC to determine its potential use in reinforced concretestructures. The main purpose of this research was to evaluate HVFAC as concretefor structural application.This thesis presents an experimental program developed in two phases. In the firstphase, research was performed in order to define the process of developingstructural-grade HVFAC mix design using a class F fly ash obtained from one powerplant in Serbia...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languageen
dc.publisherУниверзитет у Београду, Грађевински факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/36017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectbetonsr
dc.subjectconcreteen
dc.subjectfly ashen
dc.subjecthigh volume fly ash concreteen
dc.subjectreinforced concrete beamsen
dc.subjectexperimental testsen
dc.subjectflexureen
dc.subjectshearen
dc.subjectshort-term loadingen
dc.subjectcode provisionsen
dc.subjectleteći pepeosr
dc.subjectbetoni sa velikim sadržajem letećegpepelasr
dc.subjectarmiranobetonske gredesr
dc.subjecteksperimentalno ispitivanjesr
dc.subjectsavijanjesr
dc.subjectsmicanjesr
dc.subjectkratkotrajno opterećenjesr
dc.subjectodredbe standardasr
dc.titleГранична носивост армиранобетонских гредних носача од бетона са великим садржајем летећег пепелаsr
dc.title.alternativeUltimate Capacity of High Volume Fly Ash Reinforced Concrete Beams.en
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dc.identifier.fulltexthttps://grafar.grf.bg.ac.rs//bitstream/id/6433/1658-teza.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://grafar.grf.bg.ac.rs/bitstream/id/3624/1658.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10564
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу